S-a semnat pentru încă 15 km din Autostrada A7. Cine va lucra și când ar trebui să fie gata șoseaua, ca să nu pierdem banii din PNRR

S-a semnat pentru încă 15 km din Autostrada A7. Cine va lucra și când ar trebui să fie gata șoseaua, ca să nu pierdem banii din PNRR

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), a semnat, de dimineaţă, la Primăria Buzău, contractele pentru construcția a 15,5 kilometri din Autostrada A7.

Este vorba despre un lot al autostrăzii dintre Buzău și Vadu Pașii (4,6 km) și despre un alt lot dintre Mândrești Munteni și Focșani (10,94 km).

Pentru a selecta constructor pentru aceste secțiuni de drum, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a organizat o licitație. Procedura a fost câștigată, atât pentru Lotul 1, cât și pentru Lotul 4, de asocierea de firme Sa&Pe Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL, controlată de familia omului de afaceri Dorinel Umbrărescu.

ADVERTISING

Pentru ambele contracte, durata de execuție este de 20 de luni, de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.

La semnarea contractelor a luat parte și liderul PSD Marcel Ciolacu, deputat de Buzău.

Marcel Ciolacu, Sorin Grindeanu și Constantin Toma la Buzău - 06.09.2022

Conferință de presă susținută de președintele PSD Marcel Ciolacu, președintele Camerei Deputaților, prim-vicepreședintele PSD Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, și Constantin Toma, primarul mun. Buzău, după semnarea Protocolului Centura Buzău, la Buzău

Publicată de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România pe Marţi, 6 septembrie 2022

În ce stadiu se află celelalte sectoare de drum

Construcția a circa 72% din Autostrăzi A7 - al cărei traseu integral are peste 400 km, pleacă de la Ploiești și ar urma să ajungă până la Siret (la granița de nord a României cu Ucraina - n.red.) - poate fi finanțată din PNRR.

ADVERTISING

Mai exact, UE va finanța porțiunea de autostradă dintre Ploiești și Pașcani (care depășește 300 km în lungime), dar numai dacă lucrările se vor realiza integral până la finalul anului 2026. Adică în numai 4 ani.

Or, de regulă, în România, pe șantierele de autostrăzi se întârzie foarte mult, fie din cauză că plățile nu se fac la timp, fie în condițiile în care constructorul reușește să identifice vulnerabilități ale modului în care lucrează statul român și le exploatează în favoarea sa.

Până la acest moment, s-a dat ordin de începere pe numai circa 50 de kilometri. Unul dintre antreprenori - adică Impressa Pizzarotti - are de construit 21 de kilometri de autostradă, între Buzău și Mizil, în următoarele 20 de luni. Dar nu e un șantier ușor, din cauză că traseul viitoarei șosele de mare viteză include mai multe poduri și pasaje care trebuie realizate.

ADVERTISING

În plus, o asociere alcătuită din firmele Coni SRl (din România) și Trace Group (din Bulgaria) are tot 20 de luni la dispoziție pentru a construi încă aproape 29 de kilometri de autostradă, de la Mizil la Pietroasele.

Pentru toate celelalte segmente de autostradă abi acum sunt în curs licitații prin care CNAIR încearcă să selecteze constructori.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇