Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), a semnat, de dimineaţă, la Primăria Buzău, contractele pentru construcția a 15,5 kilometri din Autostrada A7.
Este vorba despre un lot al autostrăzii dintre Buzău și Vadu Pașii (4,6 km) și despre un alt lot dintre Mândrești Munteni și Focșani (10,94 km).
Pentru a selecta constructor pentru aceste secțiuni de drum, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a organizat o licitație. Procedura a fost câștigată, atât pentru Lotul 1, cât și pentru Lotul 4, de asocierea de firme Sa&Pe Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL, controlată de familia omului de afaceri Dorinel Umbrărescu.
Pentru ambele contracte, durata de execuție este de 20 de luni, de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.
La semnarea contractelor a luat parte și liderul PSD Marcel Ciolacu, deputat de Buzău.
În ce stadiu se află celelalte sectoare de drum
Construcția a circa 72% din Autostrăzi A7 - al cărei traseu integral are peste 400 km, pleacă de la Ploiești și ar urma să ajungă până la Siret (la granița de nord a României cu Ucraina - n.red.) - poate fi finanțată din PNRR.
Mai exact, UE va finanța porțiunea de autostradă dintre Ploiești și Pașcani (care depășește 300 km în lungime), dar numai dacă lucrările se vor realiza integral până la finalul anului 2026. Adică în numai 4 ani.
Or, de regulă, în România, pe șantierele de autostrăzi se întârzie foarte mult, fie din cauză că plățile nu se fac la timp, fie în condițiile în care constructorul reușește să identifice vulnerabilități ale modului în care lucrează statul român și le exploatează în favoarea sa.
Până la acest moment, s-a dat ordin de începere pe numai circa 50 de kilometri. Unul dintre antreprenori - adică Impressa Pizzarotti - are de construit 21 de kilometri de autostradă, între Buzău și Mizil, în următoarele 20 de luni. Dar nu e un șantier ușor, din cauză că traseul viitoarei șosele de mare viteză include mai multe poduri și pasaje care trebuie realizate.
În plus, o asociere alcătuită din firmele Coni SRl (din România) și Trace Group (din Bulgaria) are tot 20 de luni la dispoziție pentru a construi încă aproape 29 de kilometri de autostradă, de la Mizil la Pietroasele.
Pentru toate celelalte segmente de autostradă abi acum sunt în curs licitații prin care CNAIR încearcă să selecteze constructori.