Bolojan explică deturnarea campaniei plătite pe TikTok: Banii PNL nu au fost folosiți ca să-l promoveze pe Călin Georgescu

Bolojan explică deturnarea campaniei plătite pe TikTok: Banii PNL nu au fost folosiți ca să-l promoveze pe Călin Georgescu
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Preşedintele PNL, Ilie Bolojan, a vorbit, luni seară, despre campania pe care PNL a plătit-o pentru a fi derulată pe reţeaua de socializare TikTok şi despre acuzaţiile conform cărora banii partidului ar fi fost folosiţi pentru promovarea lui Călin Georgescu.

Banii PNL nu au fost folosiţi de TikTok ca să-l promoveze pe Călin Georgescu, eu vă pot spune ce am înţeles că s-a întâmplat, cât se poate de corect şi de cinstit:

PNL a încercat, la începutul perioadei de precampanie, să creeze o aşteptare pentru un candidat la funcţia de preşedinte al României care să se suprapună profilului domnului Ciucă, pe de o parte.

ADVERTISING

Pe de altă parte, a făcut campanii de promovare a valorilor familiei tradiţionale, a valorilor europene care se regăseau, să spunem, în valorile pe care le susţine PNL.

Problema este că cele două firme prin care s-a derulat această campanie, firma Kensington şi cealaltă firmă care efectiv a făcut-o, deci nu se făcea campanie de promovare, ci se crea un profil care te trimitea – gândiţi-vă în termeni de televiziune, vrei să te uiţi la o televiziune care e asemănătoare ca descriere, cu Digi, du-te la... şi te trimitea la un site.

Problema este că pe parcursul acestei campanii s-a schimbat acea adresă unde te trimitea să te uiţi. Această deturnare nu a fost făcută de firma Kensington, dovadă că ei au făcut plângere penală”, a explicat Ilie Bolojan, luni seară, la Digi24.

ADVERTISING

Actualul preşedinte al PNL a explicat şi cum a aflat despre deturnarea campaniei plătite de PNL, spunând că reprezentanţii Kensington Communication au fost cei care l-au anunţat despre această situaţie, după ce jurnaliştii au început să se intereseze despre subiect. Acest lucru s-a întâmplat după finalizarea campaniei, a precizat Bolojan.

”Când se va finaliza această plângere, vom vedea care este situaţia, dar eu nu am de unde să ştiu cum s-a făcut această chestiune.

Ar fi fost o anormalitate, cu resursele pe care le avem, în loc să ne ocupăm să promovăm valorile noastre, am fi făcut altceva. (...) Asta a fost o chestie insidioasă şi anormală. Noi, cel puţin din punct de vedere moral, dar şi în zona acelor sume, este clar că ne simţim cumva afectaţi, fiind nevinovaţi cu această chestiune”, a completat Ilie Bolojan.

ADVERTISING

PNL ar fi plătit campania #EchilibruşiVerticalitate, realizată cu influenceri pe TikTok, despre care un document desecretizat al CSAT susţine că ”este identică cu campania Frate pentru Frate derulată de Federaţia Rusă în Ucraina”, derulată de Rusia chiar înainte de invazie, arată o anchetă Snoop.

130 de influenceri cooptaţi de compania Kensington Communication, care face servicii de marketing politic, dar şi campanii online pentru liberali, au lansat în luna noiembrie 2024, înaintea alegerilor prezidenţiale, o campanie intitulată #EchilibruşiVerticalitate.

ANAF a descoperit că ”acţiunea de campanie Echilibru şi Verticalitate, de pe pe TikTok, a fost plătită din banii Partidului Naţional Liberal”.

Influencerii au primit un scenariu şi au transmis într-un video, către public, calităţi ale unui viitor preşedinte, fără să-l numească. Unii influenceri au scris în comentariile de la video: ”Călin Georgescu”.

În integralitatea ei, campania #EchilibruşiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu, se susţine într-un document desecretizat al CSAT şi într-un raport al al Expert Forum. 

Campania a adunat 2,4 milioane vizualizări, ”unde influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care şi le face chiar el”, susţine Expert Forum.

După dezvăluirile apărute în spaţiul public, Kensington Communication a anunţat că depune plângere penală ”pentru ca organele abilitate să cerceteze deturnarea, atacarea cu boţi şi/sau clonarea campaniei realizate de Kensington, la comanda PNL, realizată prin intermediul Platformei Fame Up, în favoarea unui candidat extremist”.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇