Kensington Communication, firma care a derulat campaniile pe TikTok ale PNL, susţine că nu a făcut și nu i s-a cerut vreo campanie pentru Călin Georgescu.
Firma precizează că informațiile pe care le-a furnizat în legătură cu campaniile de conștientizare derulate pentru PNL au fost interpretate eronat.
”Kensington Communication constată cu surprindere interpretarea total eronată a informațiilor pe care le-a furnizat cu transparență și promptitudine în legătură cu campaniile de conștientizare derulate pentru PNL.
Toate brief-urile furnizate către FameUp au fost făcute pentru o campanie de combatere a extremismului și încurajarea valorilor euroatlantice. Precizăm că Kensington Communication nu a făcut și nu ni s-a cerut vreo campanie pentru Călin Georgescu”, spune firma într-un comunicat.
Totodată, Kensington Communication subliniază că nu a avut nicio relație cu influencerii de pe TikTok.
”Kensington Communication nu a ales și nici nu a avut vreo relație cu influencerii de pe platforma de promovare. Hashtagul propus de Kensington Communication a fost #echilibrusiseriozitate.
Kensington Communication nu a folosit hashtagul #echilibrusiverticalitate. Dacă campania a fost clonată sau deturnată în favoarea unui candidat sau altul, cerem organelor abilitate să verifice și să ia măsurile legale care se impun”, subliniază firma.
Firma va depune plângere penală
Kensington Communication a mai anunțat că va depune plângere penală pentru ca autorităţile judiciare să cerceteze eventuala deturnare a campaniei proprii în favoarea unui candidat extremist.
”Kensington Communication va depune o plângere penală pentru ca organele abilitate să cerceteze deturnarea, atacarea cu boţi şi/sau clonarea campaniei realizate de Kensington, la comanda PNL, realizată prin intermediul Platformei Fame Up, în favoarea unui candidat extremist”, transmite compania.
Compania a declarat, pentru Snoop, că ”forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparţin echipei noastre şi nici nu avem cunoştinţă să fi fost solicitate de către reprezentanţi ai partidului”.
Kensington a precizat, de asemenea, că hashtag-ul ales de companie a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea firmei în #echilibrusiverticalitate.
Precizările vin după ce jurnaliștii de la Snoop.ro au scris că ANAF a descoperit în aceste zile că o campanie pe TikTok plătită de Partidul Național Libera l-ar fi promovat, de fapt, pe Călin Georgescu, conform unei surse confidențiale, la curent cu rezultatul cercetării Fiscului.
Este vorba despre campania #EchilibrușiVerticalitate, realizată cu influenceri pe TikTok, despre care un document desecretizat al CSAT susține că „este identică cu campania Frate pentru Frate derulată de Federația Rusă în Ucraina”, derulată de Moscova chiar înainte de invadarea Ucrainei, scrie Snoop.ro.
Iată principalele informaţii obţinute de jurnaliști:
- Firma a plătit 130 de influenceri cooptați pe platforma FameUp, dar susține că „forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparțin echipei noastre și nici nu avem cunoștință să fi fost solicitate de către reprezentanți ai partidului”.
- Kensington spune că i-a fost modificată campania: „Hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate.”
- Campania #EchilibrușiVerticalitate, în integralitatea ei, a fost însă creată pentru Călin Georgescu, se susține într-un document desecretizat al CSAT și într-un raport al al Expert Forum.
- Campania a adunat 2,4 milioane de vizualizări, iar „influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care și le face chiar el”, susține Expert Forum.
- De asemenea, o analiză a Snoop, realizată chiar pe brief-ul trimis redacției de firma angajată de liberali arată că influencerii au respectat indicațiile prestabilite de către PNL.
- Cu exact aceeași platformă a fost realizată campania de TikTok pentru cartea președintelui PNL de la acea oră, Nicolae Ciucă.