Un avion de pasageri a efectuat, pentru prima dată, un zbor de lungă distanță fără a folosi deloc combustibili fosili.
Aeronava Boeing 787 operată de Virgin Atlantic a decolat marți de pe aeroportul Heathrow din Londra și a aterizat pe aeroportul John F. Kennedy din New York, fără pasageri cu bilet, fiind alimentată cu un combustibil alternativ cunoscut sub denumirea de combustibil sustenabil pentru aviație (SAF), notează CNBC.
Acesta este compus dintr-un amestec care include culturi, grăsimi reziduale și resturi menajere și ar putea sta la baza unei industrii aviatice mai puțin poluante.
Pentru zborul transatlantic a fost folosit un amestec de 88% grăsimi reziduale furnizate de AirBP și 12% kerosen aromatic sintetic din zaharuri din plante.
Când folosesc SAF, avioanele emit cu 50 până la 80% mai puțin carbon, în comparație cu cele alimentate cu combustibili fosili.
Din păcate, însă, din cauza cantității insuficiente de materie primă, nu există la ora actuală suficient SAF pentru companiile aeriene ale lumii.
În consecință, acest combustibil este mai scump și, mai departe, acest lucru se va reflecta în prețurile biletelor.
SAF reprezintă în prezent mai puțin de 0,1% din combustibilul consumat la nivel global în industria aviatică, iar avioanele nu pot folosi de obicei decât până la 50% într-un amestec.
CEO-ul Virgin Atlantic, Shai Weiss, a declarat că zborul de marți a arătat că SAF poate fi folosit ca o alternativă sigură la combustibilii fosili, ”fiind singura soluție viabilă pentru decarbonizarea zborurilor pe distanțe lungi”. Potrivit lui Weiss, este nevoie de investiții mai semnificative pentru a produce necesarul de SAF.
”Acest lucru nu se va întâmpla decât atunci când certitudinea reglementării și mecanisme de sprijin pentru prețuri, sprijinite de guvern, vor fi implementate”, a adăugat CEO-ul Virgin Atlantic.
C.S.