Utilizarea bicicletelor electrice ar putea deveni în curând mai sigură, datorită unui nou avans în tehnologia bateriilor.
Un grup de trei companii, Nanotech Energy, Soteria Battery Innovation Group și Voltaplex Energy, a dezvoltat o baterie pe bază de grafen pentru biciclete electrice, capabilă să funcționeze chiar și după ce a fost perforată, spre deosebire de bateriile tradiționale cu litiu-ion, care ar exploda în condiții similare, notează site-ul The Cool Down.
Acest nou tip de baterie poate, de asemenea, să funcționeze la temperaturi extreme, de la minus 4 până la 50 de grade Celsius. În plus, fiind o baterie cu celule tip ”pungă", cântărește mai puțin și ocupă un spațiu minim fără a pierde densitate de energie, ceea ce poate însemna și o mai mare autonomie pentru bicicletele electrice.
În timp ce popularitatea bicicletelor electrice a crescut în ultimii ani, tot mai mulți oameni optând pentru astfel de vehicule pentru călătorii pe distanțe scurte, există îngrijorări legate de siguranță, în condițiile în care s-au înregistrat mai multe incendii fatale din cauza bateriilor cu litiu.
Astfel de incidente ar putea fi eliminate cu ajutorul noilor baterii. Potrivit reprezentanților Nanotech, tehnologia ar putea fi folosită și pentru mașini electrice și scutere, precum și pentru electronicele personale.
Încă nu există informații cu privire la prima bicicletă electrică care folosește baterii cu noua tehnologie, dar cele trei companii și-au exprimat dorința ca produsul lor să fie gata de utilizare undeva "la începutul anului 2024".
C.S.