Comisia Europeană: Trenurile din rețeaua transeuropeană de transport vor trebui să circule cu 160 km/h

Comisia Europeană: Trenurile din rețeaua transeuropeană de transport vor trebui să circule cu 160 km/h
UE PENTRU TINE  • • • • • • • •
ABONEAZĂ-TE LA NEWSLETTER-UL SPOT
Afli tot ce s-a întâmplat important în UE
Încotro merge UE, ce probleme sunt și ce oportunități
Fonduri nerambursabile pe care ai putea să le accesezi
Îl primești în fiecare lună, în ultima zi a lunii
Mă abonez!

Comisia Europeană a salutat, marţi, acordul politic la care au ajuns noaptea trecută Parlamentul European şi Consiliul cu privire la regulamentul care stă la baza reţelei transeuropene de transport (TEN-T).

Cele două părţi au convenit să-şi intensifice în mod semnificativ eforturile de construire a unei reţele TEN-T durabile şi reziliente, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.

Aceasta include stimulente puternice pentru a spori utilizarea unor forme de transport mai durabile şi pentru a îmbunătăţi multimodalitatea – practica combinării modurilor de transport pentru o singură călătorie – în cadrul sistemului european de transport.

TEN-T revizuită va stabili obiective obligatorii:

ADVERTISING
  • liniile de cale ferată pentru călători din reţeaua centrală TEN-T şi din reţeaua centrală extinsă trebuie să permită trenurilor să călătorească la 160 km/h sau mai rapid până în 2040,
  • sistemul european de management al traficului feroviar (ERTMS) trebuie implementat pe întreaga reţea TEN-T, ca sistem european unic de semnalizare în Europa, pentru ca transportul feroviar să devină mai sigur şi mai eficient.
  • sistemele naţionale preexistente "clasa B" trebuie dezafectate progresiv

Acest lucru va stimula industria europeană să investească în ERTMS.

De asemenea, până în 2040, se dezvoltă zone de parcare sigure şi securizate pe reţeaua rutieră centrală şi pe reţeaua rutieră centrală extinsă a TEN-T, în medie la fiecare 150 km. Acest lucru este esenţial pentru asigurarea siguranţei şi a unor condiţii de muncă adecvate pentru şoferii profesionişti.

Aeroporturile mari, care se confruntă anual cu peste 12 milioane de pasageri, vor trebui să fie conectate pe calea ferată pe distanţe lungi, ceea ce reprezintă un pas important în direcţia îmbunătăţirii conectivităţii şi accesibilităţii pentru pasageri şi a consolidării competitivităţii transportului feroviar în raport cu zborurile interne.

Numărul terminalelor de transbordare trebuie să evolueze în conformitate cu fluxurile de trafic actuale şi preconizate şi cu nevoile sectorului.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

De asemenea, trebuie îmbunătăţită capacitatea de manipulare a terminalelor de marfă. Acest lucru, pe lângă faptul că permite circulaţia trenurilor de 740 m în întreaga reţea, va contribui la transferul mai multor mărfuri către moduri de transport mai durabile şi va da un impuls sectorului european al transportului combinat (utilizarea unor combinaţii precum transportul feroviar şi rutier pentru transportul de mărfuri).

Toate cele 430 de oraşe mari situate de-a lungul reţelei TEN-T vor trebui să elaboreze planuri de mobilitate urbană durabilă, pentru a promova mobilitatea cu emisii zero şi cu emisii scăzute.

Spaţiul maritim european vizează integrarea spaţiului maritim cu alte moduri de transport în mod eficient, viabil şi durabil. În acest scop, vor fi modernizate rutele de transport maritim pe distanţe scurte şi vor fi create altele noi, în timp ce porturile maritime vor fi dezvoltate în continuare, precum şi conexiunile lor cu hinterlandul.

În plus, legăturile de transport cu ţările terţe învecinate vor fi îmbunătăţite prin integrarea Ucrainei, a Moldovei, precum şi a celor şase parteneri din Balcanii de Vest în coridoarele europene de transport nou înfiinţate.

Pentru a asigura finalizarea la timp a reţelei - până în 2030 pentru reţeaua centrală, 2040 pentru reţeaua centrală extinsă şi 2050 pentru reţeaua globală - acest acord include, de asemenea, o mai bună guvernanţă, de exemplu, acte de punere în aplicare pentru principalele tronsoane transfrontaliere şi alte tronsoane naţionale specifice de-a lungul celor nouă coridoare europene de transport.

ADVERTISING

Acest lucru, împreună cu o mai mare aliniere între planurile naţionale de transport şi de investiţii şi obiectivele TEN-T, va asigura coerenţa, atunci când se stabilesc priorităţi pentru infrastructură şi investiţii.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇