Desemnarea companiei Coca-Cola ca sponsor al Conferinței Națiunilor Unite privind schimbările climatice 2022 (COP27) a atras nemulțumirea activiștilor de mediu. Aceștia susțin că unul dintre cei mai mari poluatori din lume încearcă să-și spele imaginea prin acest contract.
Activiștii au inițiat o petiție pentru renunțarea la sponsorizările oferite de companii a summit-urilor ONU pentru mediu, începând chiar de la ediția din acest an, care se va desfășura în Egipt, între 6 și 18 noiembrie, relatează The Guardian.
„Coca-Cola produce 120 de miliarde de sticle din plastic în fiecare an și 99% din plastic este obținut din combustibili fosili, agravând criza plasticului și a mediului”, a declarat John Hocevar, director Greenpeace SUA. „Acest contract subminează chiar obiectivul evenimentului pe care urmărește să-l sponsorizeze”, a adăugat el.
Potrivit unui studiu publicat în 2021 de Greenpeace, Coca-Cola este cel mai mare poluator cu plastic din lume, urmată de Pepsico, Unilever şi de Nestlé. Coca-Cola, care s-a situat în fruntea listei în ultimii patru ani de când se realizează acest studiu, produce aproximativ 10% din recipientele din plastic care se aruncă în întreaga lume, reprezentând peste 3 milioane de tone de deşeuri.
Contractele de sponsorizare ale ediției de anul trecut a summit-ului, organizată la Glasgow, au totalizat aproximativ 287 de milioane de euro, printre companiile finanțatoare numărându-se Sky, Hitachi, National Grid, ScottishPower, Microsoft, NatWest și Sainsbury’s. Unilever a fost sponsor principal.
T.D.