Acord în UE pe Euro 7 și o premieră legate de frânele și anvelopele viitoarelor mașini

Acord în UE pe Euro 7 și o premieră legate de frânele și anvelopele viitoarelor mașini
UE PENTRU TINE  • • • • • • • •
ABONEAZĂ-TE LA NEWSLETTER-UL SPOT
Afli tot ce s-a întâmplat important în UE
Încotro merge UE, ce probleme sunt și ce oportunități
Fonduri nerambursabile pe care ai putea să le accesezi
Îl primești în fiecare lună, în ultima zi a lunii
Mă abonez!

Negociatorii de la Parlamentul European şi statele membre UE au ajuns la un acord privind noile limite referitoare la emisiile autovehiculelor, autobuzelor şi altor vehicule, denumite „Euro 7”, şi, pentru prima dată, se introduc limite pentru emisiile de particule cauzate de uzura frânelor şi anvelopelor.

Începând din 1992, UE a înăsprit progresiv limitele referitoare la emisiile vehiculelor, pentru a reduce substanţele dăunătoare pentru mediu şi sănătate.

Însă, ca urmare a presiunilor exercitate în special de Franţa şi Italia, noile limite sunt mai puţin ambiţioase comparativ cu propunerea formulată de Comisia Europeană în 2022, în ideea de a păstra competitivitatea industriei auto şi cele 14 milioane de locuri de muncă din UE, transmite DPA.

ADVERTISING

De asemenea, industria auto a atras atenţia asupra impactului unor norme prea severe asupra locurilor de muncă, precum şi asupra preţului automobilelor, care sunt din ce în ce mai puţin accesibile pentru clasa mijlocie.

Standardele pentru emisiile vehiculelor nu acoperă doar gazele de eşapament, cum ar fi oxizii de azot (NOx), ci şi alte emisii provenite din trafic, precum particulele ultrafine cauzate de uzura frânelor şi anvelopelor. Astfel, vehiculele electrice şi cele alimentate cu hidrogen sunt supuse normelor Euro 7.

ADVERTISING

Conform Parlamentului European, normele se aplică maşinilor şi camionetelor la 30 de luni după intrarea lor în vigoare, iar pentru autobuze şi camioane la 48 de luni.

Limite actualizate

Pentru autoturisme și camionete, negociatorii au convenit să mențină actualele condiții de testare Euro 6 și limitele de emisii de eșapament. La cererea Parlamentului, numărul de particule de evacuare va fi măsurat la nivelul PN10 (în loc de PN23, incluzând astfel particulele mai mici).

Pentru autobuze și camioane, textul convenit include limite mai stricte pentru emisiile de evacuare măsurate în laboratoare (de exemplu, limita NOx de 200 mg/kWh) și în condiții reale de conducere (limită NOx de 260 mg/kWh), menținând în același timp condițiile actuale de testare Euro 6.

ADVERTISING

Acordul stabilește şi limitele de emisii de particule de frână (PM10) pentru mașini și camionete (3 mg/km pentru vehiculele pur electrice; 7 mg/km pentru majoritatea motoarelor cu ardere internă (ICE), vehiculele hibride electrice și cu celule de combustibil și 11 mg/km pentru camionete mari ICE) .

De asemenea, introduce cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei la mașinile electrice și hibride (80% de la începutul vieții până la cinci ani sau 100 000 km și 72% până la opt ani sau 160 000 km) și furgonete (75% de la începutul duratei de viață până la cinci ani). ani sau 100 000 km și 67% până la opt ani sau 160 000 km).

Numai în UE, poluarea aerului duce la peste 300.000 de decese premature pe an, conform datelor publicate de Comisia Europeană.

Uniunea Europeană a decis să interzică vânzarea de automobile noi echipate cu motoare pe benzină şi motorină începând din 2035, în beneficiul vehiculelor electrice.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇