Spotify a lansat Greenroom, un concurent pentru Clubhouse

Spotify a lansat Greenroom, un concurent pentru Clubhouse

Spotify a lansat o platformă online de discuţii audio cu caracteristici similare celor deţinute de Clubhouse, un nume de referinţă pe această piaţă în plină dezvoltare, în care compania suedeză doreşte să se facă remarcată.

Noua aplicaţie audio Greenroom a fost dezvoltată după ce Spotify a achiziţionat la sfârşitul lunii martie Betty Labs, un producător specializat în producţia de saloane audio, informează AFP..

Betty Labs s-a aflat la originea platformei Locker Room, care organizează discuţii audio în direct pe tematici asociate sportului. Totodată, a servit drept "osatură" pentru dezvoltarea Greenroom.

ADVERTISING

Ce pot face utilizatorii

Orice utilizator al Greenroom poate de acum să se alăture unui salon de discuţii audio, dar şi să îşi creeze propriul forum de discuţii, care va fi deschis pentru public.

Creatorii de conţinuturi audio pot, de asemenea, să înregistreze integral sau parţial o conversaţie şi să o adauge într-un program preînregistrat.

Spotify a conceput şi un sistem de moderare a discuţiilor, a cărui funcţionare nu a fost deocamdată precizată.

Copy-of-02-Join-Group-1100x777-1
Foto: newsroom.spotify.com

În urma succesului repurtat de podcast-uri, segmenul "live audio", care include conferinţe în direct, emisiuni, conversaţii între internauţi, s-a dezvoltat foarte mult de aproximativ un an, fiind stimulat de aplicaţia Clubhouse.

ADVERTISING

Din decembrie, aplicaţia a fost descărcată de peste 18 milioane de ori.

Rămân însă anumite incertitudini despre rentabilitatea acestui model şi despre capacitatea unor astfel de platforme de a obţine profituri de pe urma conţinuturilor pe care le difuzează.

Și alte platforme au copiat formatul

Şi alţi actori majori din industria tehnologiei s-au poziţionat în acest segment, precum Twitter, care a lansat Spaces în decembrie 2000, şi Facebook, care a organizat primul salon dedicat platformei sale Live Audio Rooms, marţi, în prezenţa CEO-ul său, Mark Zuckerberg.

ADVERTISING

Acest sector include şi platforma Discord, prezentă în segmentul "live audio" din 2015 şi care numără peste 140 de milioane de utilizatori, având însă o poziţionare uşor diferită, fiind iniţial orientată către pasionaţii de jocuri video.

Compania Spotify are avantajul de a fi deja identificată pe piaţă drept o platformă audio, prin intermediul muzicii şi, mai recent, al podcast-urilor sale, fapt ce o recomandă drept o destinaţie firească pentru mulţi internauţi.

Află mai multe despre aplicația Clubhouse:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇