Twitter a lansat funcţia Spaces, care permite utilizatorilor să intre în camere virtuale în care pot purta conversaţii audio în timp real. În acelaşi timp, însă, prăbuşirea Clubhouse, după creşterea spectaculoasă din prima parte a anului, se confirmă, după ce numărul de download-uri ale aplicaţiei a continuat să scadă şi în aprilie.
Twitter a început să testeze Spaces în noiembrie 2020, cu un număr limitat de utilizatori, aminteşte CNBC.
Luni a demarat lansarea funcţiei la nivel global pentru utilizatorii de iOS şi Android, care au 600 sau mai mulţi urmăritori.
Spaces intră pe o piaţă în creştere rapidă a conversaţiilor audio live. Această tehnologie a atras anul trecut atenţia Clubhouse, un start-up care a câştigat rapid popularitate în rândul investitorilor în capital de risc.
Luna trecută, Facebook şi-a anunţat planurile pentru a crea acest tip de funcţionalitate pentru propriile sale servicii, iar Spotify a cumpărat recent Betty Labs, care creează o aplicaţie live-audio axată pe sport.
Aceste camere virtuale vor juca un rol cheie în obiectivul ambiţios al Twitter de a-şi mări baza zilnică de utilizatori activi la 315 milioane până la sfârşitul anului 2023.
Cum va funcţiona Spaces
Utilizatorii Twitter vor vedea apărând bule violet în partea de sus a cronologiilor lor, atunci când au loc conversaţii live.
Utilizatorii vor putea atinge acele bule violet pentru a se alătura unui spaţiu. Odată ajunşi în interior, utilizatorii vor putea trimite un tweet, vor putea trimite mesaje gazdelor Space sau vor putea solicita să vorbească.
În calitate de gazdă a unui spaţiu, utilizatorii vor avea posibilitatea de a-şi modera camerele invitând pe alţii, alegând cine poate vorbi şi eliminând orice problemă.
Luni, Twitter a anunţat, de asemenea, că lucrează la o funcţie viitoare numită Ticket Spaces. Această funcţie va permite utilizatorilor să creeze spaţii care necesită altor persoane să cumpere un bilet pentru a se alătura. Acestea au rolul de a permite utilizatorilor să genereze bani din Spaces şi să îi stimuleze să găzduiască mai multe conversaţii audio live pe Twitter.
Gazdele vor câştiga majoritatea veniturilor din vânzarea de bilete, în timp ce Twitter va păstra o sumă mică, a spus compania. Ticket Spaces vor începe să fie disponibile pentru un număr limitat de utilizatori, în lunile următoare.
Prăbuşirea Clubhouse
Pe de altă parte, asistăm la prăbuşirea Clubhouse, după creşterea spectaculoasă din prima parte a anului.
Doar 922.000 de download-uri a numărat Clubhouse în aprilie, conform Sensor Tower, ceea ce reprezintă o a doua scădere masivă a acestui indicator, pentru aplicaţia care părea pe cai mari în urmă cu doar două luni.
Faţă de vârful din luna februarie, când era instalată de 9,6 milioane de ori, Clubhouse a scăzut, în doar două luni, de peste 10 ori.
Căderea Clubhouse a început să se vadă din luna martie, când a fost descărcată de 2,7 milioane de ori, de la 9,6 milioane download-uri cu doar o lună în urmă.
Clubhouse este evaluată undeva în jurul a 4 miliarde de dolari şi, în ciuda scăderii drastice a numărului de utilizatori noi, analiştii cred că nivelul de retenţie al celor deja aflaţi pe platformă este puternic, adică cei care folosesc deja Clubhouse nu vor renunţa prea curând la aplicaţie.
Alte semne de întrebare legate de viitorul Clubhouse vin prin prisma giganţilor care s-au grăbit deja să reproducă funcţionalitate platformei de live audio. Twitter şi Facebook, în primul rând, au fost printre primii care au sesizat potenţialul şi au început să lucreze la replici proprii.
Citeşte şi: