Realitatea TV și România TV, amendate după mai multe încălcări ale legii audiovizualului: Ce sancțiuni a dat CNA în cazul Selly

Realitatea TV și România TV, amendate după mai multe încălcări ale legii audiovizualului: Ce sancțiuni a dat CNA în cazul Selly

Consiliul Național al Audiovizualului a decis joi, după analizarea rapoartelor de monitorizare și a sesizărilor primite, să amendeze postul Realitatea Plus cu 10.000 de lei. Postul România TV a primit două amenzi de 7.500 de lei și respectiv 5.000 de lei, iar Antena 3, B1 TV, Digi 24 și Prima TV au primit somații publice.

Conform unui comunicat remis Spotmedia.ro, amenda de 10.000 de lei a fost acordată postului Realitatea Plus, ”pentru că la difuzarea emisiunii  ’Jocuri de Putere’, ediția din 10.08.2020, radiodifuzorul a încălcat dispozițiile art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 , precum și pe cele ale art. 40 alin. (1), (2), (4), (5) și ale art. 64 alin. (1) lit. a) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual”.

CNA nu precizează pentru telespectatori ce anume a greșit postul respectiv de televiziune.

În schimb, în cazul România TV se dau mai multe detalii:

”Amendă de 5.000 de lei postului România TV, pentru încălcări ale prevederilor Codului audiovizualului în emisiuni de știri și dezbateri difuzate în perioada 01 – 15.08.2020. Postul a difuzat în data de 01.08.2020 știrea având ca titluri „Înmormântarea unui mare duhovnic al românilor; Furtună în plină caniculă la înmormântare; Fenomene uluitoare la înmormântarea părintelui Papacioc”,  menționându-se pe ecran „Direct”, fără a se preciza data înregistrării materialului (iulie, 2011).

În data de 02.08.2020, știrea „Bătăi pe străzile din Berlin” a fost transmisă ca „Breaking News” cu marcajul „Direct” (protestul având loc în 01.08.2020). Consiliul a reținut, de asemenea, titlul „Urmează: Andreea Esca demascată de interlopi” și modul în care a fost prezentată știrea „Scandal pe restricții COVID. Descinderea Poliției” din 15.08.2020. La difuzarea acestora, postul nu a respectat prevederile art. 65 alin. (1) lit. a), b), c), e).

Totodată, în cadrul emisiunii „Știrile România TV” din 02.08.2020, prezentată de Cristina Șincai, a fost difuzat un material înregistrat cu Serghei Mizil fără a ține cont de dispozițiile art. 15 alin. (1), iar în emisiunea „Punctul culminant” din 11.08.2020 nu au fost respectate prevederile art. 64 alin. (2) din Codul audiovizualului”, se arată în comunicatul citat.

”Accidentul” lui Selly

În aceeași ședință, CNA mai precizează că a analizat, ”ca urmare a autosesizării și a reclamațiilor primite”, o serie de rapoarte de monitorizare privind știrile difuzate în zilele de 19 și 20.08.2020 de posturile de televiziune Antena 3, B1 TV, Digi 24, Prima TV, Pro TV și România TV referitoare la un accident rutier în care ar fi fost implicat vloggerul Selly, informație care s-a dovedit a fi o farsă.

Constatând încălcări ale Codului de reglementare a conținutului audiovizual, Consiliul a decis să aplice următoarele sancțiuni:

amendă de 7.500 de lei postului România TV, pentru nerespectarea dispozițiilor art. 64 alin. (1) lit. b) și ale art. 65 lit. a), b), c). La stabilirea sancțiunii, s-au reținut și emisiuni de știri și dezbateri difuzate în zilele de 01, 15, 29 și 30.08.2020. Printre titlurile afișate pe ecran: „Urlete în casa lui Selly. Picioare în gură”; „Prezentator tv împușcat de milionarul Selly”;

- câte o somație publică posturilor Antena 3, B1 TV, Digi 24 și Prima TV pentru nerespectarea dispozițiilor art. 64 alin. (1) lit. b). La posturile B1 TV, Digi 24 și Prima TV s-a reținut și încălcarea prevederilor art. 64 alin. (2).

Ședința de azi a CNA poate fi urmărită în format video aici:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇