Negoiță vrea să dea 1,5 milioane de euro pe reclamă la TV şi online. Unele proiecte nici măcar nu sunt finalizate

Negoiță vrea să dea 1,5 milioane de euro pe reclamă la TV şi online. Unele proiecte nici măcar nu sunt finalizate

În loc să investească în eficientizarea Direcției de Comunicare și să îşi promoveze eficient proiectele, Primăria Sectorului 3 preferă să cheltuiască aproape 1,5 milioane de euro pentru a-și cumpăra reclamă la televizor și pe Internet.

Potrivit unui document consultat de Spotmedia.ro, instituția condusă de Robert Negoiță a lansat, la finalul lunii decembrie 2021, o invitație de participare pentru firmele care vor să-i furnizeze „servicii de difuzare spot TV și servicii de publicitate media online pentru campania de promovare a serviciilor și investițiilor publice ale Sectorului 3”.

Potrivit caietului de sarcini al acestei proceduri, primăria lui Negoiță își dorește 5 pachete de spoturi TV, fiecare de câte 1 milion de lei.

Un spot ar urma să aibă 30 de secunde și să fie difuzat de minim 800 de ori. Iar 30% din numărul total de difuzări ar trebui să fie la ore de maximă audienţă.

În plus, Primăria Sectorului 3 își dorește și 4 pachete de promovare online a serviciilor sale.

Trei dintre aceste pachete - fiecare în valoare de câte 200.000 de lei - ar urma să-i aducă instituției vizibilitate pe Internet. Mai exact, fiecare pachet promo ar urma să asigure câte 8 milioane de afișări pentru bannere furnizate de primărie. În plus, fiecare pachet presupune și asigurarea a 300.000 de afișări pentru câte un spot video de 30 de secunde pus la dipoziție de primăria lui Robert Negoiță.

Al patrulea pachet de publicitate online – pe care instituția vrea să cheltuiască 400.000 de lei - prevede asigurarea a 12.000.000 de afișări ale bannerelor primăriei și 1 milion de afișări pentru un clip video pus la dispoziție de instituție.

De ce îi trebuie primăriei publicitate

Potrivit caietului de sarcini, primăria lui Robert Negoiță vrea să cumpere publicitate pentru a-i informa pe cetățenii sectorului cu privire la proiectele sale.

„Primăria Sectorului 3 derulează în această perioadă diverse programe adresate populației din Sectorul 3 în sensul facilității accesului la serviciile publice precum plata online a taxelor și impozitelor, colectarea selectivă a deșeurilor, atribuirea locurilor de parcare, eliberarea online a diverselor documente solicitate de petenți.

De asemenea, Primăria Sectorului 3 a deschis recent parcarea publică cu plată de la Decebal și va pune la dispoziție un parc acvatic în Parcul Pantelimon (deși data de finalizare a acestei investiții este incertă – n.red.).

Un alt obiectiv care este finalizat este și Hala Laminor și care, în funcție de destinația stabilită, va avea nevoie de promovare în rândul publicului vizat de viitoarea destinație”, se arată în caietul de sarcini al procedurii.

Recent, Robert Negoiță s-a dus la sediul central al USR din soșea Kiseleff 55 ca să-i lase lui Dacian Cioloș o scrisoare în care se plângea că aceste proiecte sunt blocate, din cauză că n-ar primit finanțare de la consilierii acestui grup politic.

În caietul de sarcini, primăria de sector menționează că a organizat din 2019 astfel de proceduri și că ele și-ar fi dovedit eficiența. Mai exact, în urma unei campanii publicitare intitulate „Curățenie în Sectorul 3”, numărul de amenzi pe care le-au dat polițiștii locali din sector a scăzut cu 36%. În caietul de sarcini nu se menționează despre ce tip de amenzi ar fi vorba.

Cu toate acestea, e menționat că a crescut considerabil cantitatea de gunoi din coșurile stradale. De unde instituția condusă de Robert Negoiță a constatat că – în urma vizionării reclamelor – cetățenii din sector au început să pună gunoiul la coș, în loc să-l arunce pe jos .

De asemenea, primăria susține că aproximativ 70% dintre elevii din învățământul dual din București urmează cursurile la instituții din Sectorul 3. Iar asta ar fi rezultatul promovării – prin reclame din bugetul local de sector – a ofertei educaționale.

Transparența și bunăvoința ar economisi o mulțime de bani publici

Ceea ce Primăria Sectoului 3 nu pare să realizeze este că parte dintre serviciile sale ar putea fi vizibile la televior și pe internet și fără cheltuieli de milioane de lei din bani publici. Asta, dacă instituția ar face eforturi să își promoveze eficient și transparent activitatea.

Din păcate, nu o face. Spre exemplu, dintre toate primăriile de sector, cea condusă de Robert Negoiță oferă printre cele mai sărace răspunsuri la solicitările de presă depuse de Spotmedia.ro.

În plus, nu oferă lămuriri. Recent, Spotmedia.ro a cerut clarificări la un răspuns de presă incomplet primit de la primărie, cu privire la operațiunile de deszăpezire din iarna care urmează.

În loc să răspundă, instituția a preferat să înregistreze întrebările ca pe o nouă solicitare de informații, pe care să o soluționeze în 30 de zile. Am întrebat în scris la instituție de ce s-a procedat în acest fel. N-am primit încă niciun răspuns.

De altfel, de regulă, Serviciul de Presă al primăriei de sector dă răspunsuri care arată ca și cum au fost alcătuite în grabă, fără să accesibilizeze în niciun fel informațiile - adesea trunchiate - pe care le primește de la direcțiile de specialitate din instituție.

Nici primarul Robert Negoiță n-are o părere prea bună despre presă. Spre exemplu, într-o ședință de Consiliu Local de la finalul lunii octombrie, Robert Negoiță le-a spus consilierilor că articolele de presă sunt „chestiuni penibile” despre care nu merită discutat în adunările publice.

Spotmedia.ro a solicitat de la Primăria Sectorului 3 informații și cu privire la procedura de atribuire a contractului de publicitate. Iar instituția are 30 de zile să ne comunice căror televiziuni și căror siteuri le va da bani ca să îi promoveze proiectele, în anul care tocmai a început.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇