Diverse entităţi din România au investit peste 4,5 milioane de euro în ultima lună pentru publicitate pe teme politice și/sau sociale.
Asta înseamnă o medie de 150.000 de euro pe zi, în ultimele 30 de zile, potrivit calculelor realizate de Misreport.
34.597.717 milioane de lei - adică aproximativ 6.95 milioane de euro - au fost plătiți, în ultimele trei luni.
Dintre aceștia, 22.429.383 - adică peste 4.5 milioane de euro - au fost plătiți doar în ultimele 30 de zile. (Google Spreadsheets)
Informațiile au fost extrase de realizatorii Misreport din Facebook Ads Library, pentru data de 16 decembrie 2024.
Misreport este un newsletter săptămânal despre dezinformare, realizat de Codruța Simina și Ovidiu Mihalcea.
Săptămâna trecută aflam că Meta a permis unei reţele de pagini de Facebook să posteze peste 4.100 de reclame politice care o atacau pe Elena Lasconi şi promovau figuri de extremă dreapta, inclusiv pe Călin Georgescu, în perioada premergătoare alegerilor prezidenţiale, relevă un raport citat de Bloomberg.
Citeşte şi ancheta: KOMANDA KREMLIN: Mașinăria rusă din spatele lui Călin Georgescu