CNA amendează Naşul TV cu încă 100.000 de lei pentru propagandă antivaccin

CNA amendează Naşul TV cu încă 100.000 de lei pentru propagandă antivaccin
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul de televiziune Naşul TV, joi, cu amendă în valoare de 100.000 de lei pentru emisiuni de ştiri şi dezbateri în cadrul cărora au fost abordate teme legate de pandemia de Covid-19 şi vaccinare.

Televiziunea nu a respectat dispoziţiile art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, precum şi prevederile art. 64 alin. (1) lit. b), art. 40 alin. (5) şi ale art. 30 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.

La stabilirea cuantumului sancţiunii, membrii Consiliului au ţinut cont de gravitatea faptei şi de efectele acesteia, precum şi de sancţiunile primite anterior pe o perioadă de un an de şi de modul în care postul Naşul TV s-a raportat la acestea.

ADVERTISING

Printre titlurile afişate pe ecran: „Credeţi că oamenii nevaccinaţi vor rămâne fără niciun drept în societate?”; „Medicii care au alte păreri decât cele oficiale, daţi afară din sistem!”; „De ce credeţi că se fac vaccinuri fără testări înainte?”. 

Au fost monitorizate emisiuni din perioada 01 - 19.10.2021, difuzate de 10 posturi de televiziune: Antena 3, B1 TV, Digi 24, Realitatea Plus, România TV, Naşul TV, Metropola TV, eStrada TV, Inedit TV şi Aleph News.

România TV a fost amendată cu 5.000 de lei deoarece nu a respectat prevederile art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul audiovizualului la difuzarea emisiunilor: „România Exclusiv” din 09.10.2021, „România de Poveste” din 10.10.2021, „Ediţie Specială” din 12.10.2021, precum şi „Ştirile România TV de la ora 14.00” şi „Breaking News, ora 16.00” din data de 14.10.2021. Dintre titlurile afişate pe ecran menţionăm: „Creşte furia populară în momentul critic al pandemiei” ; „Cum vrea Cioloş vaccinarea obligatorie a românilor”; „Resetarea pregătită de Cioloş şi neomarxişti în România”.

ADVERTISING

Potrivit Codului audiovizualului, Art. 3 - (2) arată că toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor.

Art. 30 - Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să respecte drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, viaţa privată, onoarea şi reputaţia, precum şi dreptul la propria imagine.

Art. 40 - (5) Moderatorii, prezentatorii şi realizatorii programelor au obligaţia să nu folosească şi să nu permită invitaţilor să folosească un limbaj injurios sau să instige la violenţă.

ADVERTISING

Art. 64 - (1) „În virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii: (…) b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă”. 


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇