Un fost manager Facebook acuză compania că încurajează ura pentru profit

Un fost manager Facebook acuză compania că încurajează ura pentru profit

Frances Haugen, fost manager de produs la Facebook, acuză compania că încurajează ura.

Denunţătorul din spatele mai multor dezvăluiri recente a apărut la televiziune şi a adus o serie întreagă de acuze grave, dar nu noi, companiei conduse de Mark Zuckerberg.

Duminică seară, în cadrul emisiunii 60 minutes de la CBC News, a apărut denunţătorul, până acum secret, care a furnizat presei americane, în ultimele săptămâni, un mare număr de documente. Printre altele, din aceste documente a ieşit la iveală studiul care arăta că Instagram este nociv pentru adolescenţi.

ADVERTISING

Haugen spune că Facebook încurajează voit ura, pentru că aceasta contribuie la creşterea veniturilor companiei. Controversa generează mai multă implicare din partea utilizatorilor, ceea ce duce la mai multe afişări pentru reclamele vândute în cadrul reţelei sociale.

În cadrul Facebook a existat un conflict intern, spune Haugen, între cei care susţineau schimbările bune pentru public şi cei care urmăreau doar ce este bun pentru Facebook, cu câştig de cauză pentru cei din urmă.

Haugen are o experiență profesională de peste zece ani în domeniul tech, lucrând și pentru Google sau Pinterest.

ADVERTISING

S-a angajat la Facebook în 2019 pentru a ajuta compania să combată dezinformarea, dar, spune ea, la scurt timp a început să simtă că șefii ei nu voiau acest lucru, deși aveau la îndemână instrumentele necesare: “Nimeni de la Facebook nu este răuvoitor, dar alegerile companiei au avut consecințe grave. Am demonstrat că putem face mai multe, în săptămânile de campanie electorală pentru alegerile prezidențiale de anul trecut, când postările cu caracter politic au fost defavorizate. Dar acești noi algoritmi nu favorizau interacțiunea, utilizatorii petreceau tot mai puțin timp pe rețea, nu mai intrau pe reclame, iar compania pierdea bani”.

ADVERTISING

Haugen este convinsă că la baza tuturor problemelor stă modul în care funcţionează algoritmul ce prioritizează conţinutul în cadrul platformei sociale. Acesta ar fi gândit să crească engagement-ul cu orice preţ.

Frances Haugen a adunat o serie de documente interne ale companiei și le-a oferit autorităților americane și publicației Wall Street Journal (WSJ).

Este chemată şi în faţa unei comisii senatoriale săptămâna aceasta.

Ea crede că singura soluţie este reglementarea prin lege a platformelor sociale.

Citește și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇