Proiectul Bernanke sau cum a reușit Google să domine piața de publicitate în ultimii ani

Proiectul Bernanke sau cum a reușit Google să domine piața de publicitate în ultimii ani

”Proiectul Bernanke” este numele celui mai nou scandal care afectează Google, motorul de căutare deținut de compania Alphabet.

Compania ar fi derulat acest proiect secret care a folosit date din ofertele publicitare anterioare pentru a oferi propriului său sistem de cumpărare de reclame un avantaj față de concurenți.

Potrivit The Verge, informația a ieșit la iveală în urma unui proces antitrust condus de statul american Texas împotriva Google.

Documentele privind acest proiect au fost depuse chiar de Google în instanță. Inițial, documentul era la liber, dar apoi un judecător federal a permis Google să-l plaseze sub sigiliu.

ADVERTISING

”Bernanke” nu a fost dezvăluit agenților de publicitate externi și s-a dovedit foarte profitabil pentru Google, generând sute de milioane de dolari pentru companie.

Texasul a intentat un proces antitrust împotriva Google în decembrie, susținând că gigantul tehnologic folosea tactici anticoncurențiale în care ”Bernanke” juca un rol important.

Google a precizat în documentul respectiv că datele din Proiectul Bernanke sunt ”comparabile cu datele păstrate de alte instrumente de cumpărare”.

Compania a reușit să acceseze date despre ofertele făcute prin Google Ads, să modifice ofertele clienților săi și să sporească șansele clienților de a câștiga afișări, punând în dezavantaj instrumentele de publicitate rivale.

ADVERTISING

Sute de milioane de dolari venituri

În instanță, statul american a citat o prezentare internă din 2013 în care Google preconiza că proiectul Bernanke va aduce venituri de 230 de milioane de dolari doar în anul respectiv.

Momentan, nu se știe de ce Google a ales acest nume - Bernanke.

Ben Bernanke, care a fost președintele Rezervei Federale din 2006 până în 2014, este probabil cel mai cunoscut Bernanke din sfera publică.

Într-o reacție pentru The Verge, un purtător de cuvânt al Google spune că plângerea făcută de procurorul general din Texas, Ken Paxton, ”reprezintă greșit multe aspecte ale activității noastre de publicitate. Așteptăm cu nerăbdare să ne apărăm în instanță”.

ADVERTISING

Între timp, statele americane Alaska, Florida, Montana, Nevada şi Puerto Rico s-au alăturat acestui proces.

Vezi și Google a luat o decizie care va afecta companiile care se promovează în mediul online

Dacă sunteți interesați de ce a mai făcut Google în ultima perioadă, iată ce mai puteți citi pe SpotMedia.ro:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇