Platforma de socializare X, cunoscută anterior sub numele de Twitter, va începe să colecteze informaţiile biometrice şi de angajare ale utilizatorilor săi, conform unei actualizări de joi a politicii de confidenţialitate a companiei.
X a spus că modificările nu au fost implementate în prezent şi vor intra în vigoare pe 29 septembrie, transmite Reuters.
Politica de confidenţialitate actualizată recent a companiei, care detaliază modul în care colectează şi procesează informaţiile despre utilizatori, spune acum că X poate stoca şi utiliza date biometrice în scopuri de ”siguranţă, securitate şi identificare”.
Nu este clar cum intenţionează X să folosească informaţiile biometrice ale utilizatorilor. Platformele tind să se bazeze pe elementele biometrice, cum ar fi amprentele digitale şi scanările faciale, pentru a autentifica oamenii atunci când se conectează sau, în cazul unei bănci sau al unei companii de plată, atunci când utilizatorii efectuează o tranzacţie.
X ar putea, teoretic, să colecteze informaţii biometrice de la utilizatori prin fotografiile sau videoclipurile lor. Cu toate acestea, nu a explicat încă cum va funcţiona sistemul.
Compania spune că poate, de asemenea, să colecteze şi să folosească date despre istoricul angajării şi preferinţele oamenilor pentru a recomanda locuri de muncă, potenţial punând aplicaţia pe cale să concureze cu LinkedIn, deţinută de Microsoft.
”Putem colecta şi folosi informaţiile dumneavoastră personale (cum ar fi istoricul dvs. de angajare, istoricul educaţional, preferinţele de angajare, abilităţile, activitatea de căutare a unui loc de muncă şi implicarea) pentru a vă recomanda potenţiale locuri de muncă, pentru a le împărtăşi potenţialilor angajatori atunci când dvs. aplicaţi pentru un loc de muncă, pentru a le permite angajatorilor să găsească potenţiali candidaţi şi pentru a vă afişa reclame mai relevante”, a spus X în politica sa de confidenţialitate actualizată.
X nu a fost disponibilă imediat pentru comentarii atunci când a fost contactată de CNBC.
Sub conducerea lui Musk, X a căutat să-şi extindă acoperirea dincolo de reţelele sociale, mesajele şi conţinutul audio, în domenii precum serviciile financiare şi recrutarea.