Instagram anunţă că absolut toate clipurile video pe care le vor posta utilizatorii săi şi care sunt mai scurte de 15 minute vor îmbrăca formatul vertical Reels, aşa cum se numeşte clona de TikTok a Instagram.
Astfel, fie că vor sau nu să folosească acest format, utilizatorii care postează video pe Instagram vor contribui involuntar la creşterea în popularitare a formatului pe care Instagram l-a copiat de la TikTok, pentru a concura cu reţeaua socială chineză.
Mutarea, care pare să trădeze o doză de disperare din partea executivilor Meta în faţa creşterii de neoprit a TikTok, va face ca inclusiv filmările orizontale să fie încadrate vertical, ceea ce va fi deranjant pentru utilizatori şi creatorii de conţinut.
Mai mult, tot pentru a da un răspuns TikTok, toate clipurile video de peste 90 de secunde postate de conturile publice vor fi recomandate de algoritm în întreaga reţea.
Dacă, până acum, o filmare era văzută doar de urmăritori, cu trecerea forţată la formatul Reels, aceasta poate ajunge să fie văzută de multe alte persoane necunoscute. Excepţie fac doar conturile private.
Totodată, Instagram îşi consolidează conţinutul video. În loc de două secţiuni separate Video şi Reels, va exista o singură secţiune care conţine tot ce înseamnă video, indiferent de format şi lungime.
Instagram pregăteşte şi lansarea unei noi interfeţe, inspirate tot de la TikTok, care va face ca filmările verticale să acopere o parte mai mare a ecranului. În acest scop, informaţiile care sunt afişate sub sau deasupra filmărilor vor fi suprapuse acestora.