Meta are un plan pentru ca Facebook să poată concura cu succes cu TikTok, iar acest plan include alipirea aplicaţiilor Facebook şi Messenger.
La opt ani de când a decis să separe Messenger de Facebook, Meta vrea să revină la starea iniţială şi să readucă chat-ul în cadrul reţelei în care a fost creat, o mutare menită să întărească poziţia Facebook.
Messenger va avea un buton cât se poate de vizibil în Facebook, plasat în colţul din dreapta sus al ecranului.
Ideea reiese dintr-o serie de documente interne, văzute de jurnaliştii americani de la The Verge, documente care conţin un plan de idei care să ajute Facebook să concureze cu TikTok.
TikTok este un mare rival pentru Facebook, iar oficialii companiei iau în serios ameninţarea, o arată documentele. Reintegrarea Messenger în Facebook este una dintre soluţiile propuse de actualul şef Facebook, Tom Alison.
Nu este însă şi singura. Facebook vrea să-şi modifice algoritmul, în ideea de a face newsfeed-ul mai interesant şi a-şi păstra utilizatorii, încercând astfel că ofere un răspuns pentru TikTok.
Algoritmul va afişa postări din întreaga reţea socială, nu doar de la prietenii, paginile şi grupurile urmărite de utilizator - o schimbare pe care Instagram a făcut-o deja pentru feed-ul principal.
Pagina principală va avea două componente de bază - un rând care va conţine Stories şi Reels, urmat de un feed care va afişa postări virale din întreaga reţea şi chiar preluate de pe Instagram.
TikTok are o rată de download cu 20% mai mare decât Facebook şi cu 21% mai mare decât Instagram. Ultilizatorii aplicației, cel puţin pe iPhone, petrec cu 78% mai mult timp decât pe Facebook.