Guvernul italian urmează să limiteze utilizarea de către instituţiile publice a programelor antivirus dezvoltate de firma rusă Kaspersky, de teamă că autorităţile de la Moscova ar putea prelua controlul asupra acestor programe software pentru a lansa atacuri cibernetice.
Franco Gabrielli, secretar de stat la preşedinţia Consiliului de miniştri, a declarat joi în Senat că Guvernul de la Roma lucrează la un set de reguli care ar permite entităţilor de stat să înlăture programele software dezvoltate de firma rusă Kaspersky.
O sursă guvernamentală a declarat anterior pentru Reuters că noile reguli ar permite administraţiilor publice să înlocuiască toate programele software considerate potenţial periculoase, fără a suferi penalităţi.
O a doua sursă a estimat că noile reguli ar putea fi adoptate încă de săptămâna aceasta.
În replică, managerul general pentru Italia de la Kaspersky Lab, Cesare D'Angelo, a declarat că firma respectă cele mai înalte standarde de calitate şi transparenţă.
"Înţelegem îndoielile partenerilor instituţionali în contextul tragediei actuale. Suntem disponibili pentru oricine vrea clarificări tehnice sau vrea să ne examineze", a spus Cesare D'Angelo.
Zilele trecute, și Biroul Federal pentru Securitatea Informaţiei din Germania i-a avertizat pe utilizatorii de programe antivirus marca Kaspersky că aceste programe reprezintă un risc serios, deoarece "sunt asociate cu un risc considerabil de atac informatic".
O dovadă că şi sectorul de business din Italia este sensibil cu privire la legăturile sale cu Kaspersky este anunţul făcut joi de echipa de Formula 1 Ferrari, conform căruia acordul său de sponsorizare cu firma rusească a fost suspendat de comun acord.
Israelul a declarat luni că a suferit un atac cibernetic care a perturbat o serie de site-uri guvernamentale.
De asemenea, compania Rompetrol a fost ținta unui atac cibernetic, iar hackerii de la Anonymous au declanșat propriul lor război virtual cu Rusia, după ce regimul Putin a invadat Ucraina.
Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică fondată în anul 1997. Portofoliul companiei cuprinde peste 400 de milioane de utilizatori individuali, precum şi 250.000 de companii-client.