Reprezentanţii KMG – Rompetrol anunţă că operaţiunile sistemelor IT afectate de atacul cibernetic de săptămâna trecută au fost parţial restaurate, iar serviciul Fill&Go este funcţional, atât pentru flote, cât şi pentru persoane fizice.
„Operaţiunile specifice sistemelor IT din cadrul companiei au fost parţial restaurate în urma atacului cibernetic complex, de tip ransomware, care a avut loc pe 7 martie.
Echipa internă de specialişti cu suportul colaboratorilor noştri este în curs de finalizare a restaurării platformelor digitale la nivelul întregului grup.
Menţionăm că activitatea operaţională a rafinăriilor Petromidia şi Vega nu a fost afectată de acest atac cibernetic, iar în perioada 11 martie – 3 aprilie se desfăşoară revizia tehnologică planificată", au arătat reprezentanţii KMG - Rompetrol.
Ei au adăugat că, pe parcursul acestui demers, au furnizat autorităţilor responsabile informaţiile necesare şi utile care să contribuie la prevenirea unor astfel de situaţii la nivel local, având în vedere creşterea numărului de ameninţări cibernetice, pe fondul intensei digitalizări din ultimii ani.
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) a anunţat, în 7 martie, că a fost informat cu privire la un incident de securitate cibernetică la Rompetrol.
Potrivit documentului, activitatea rafinăriei Petromidia nu era afectată, iar activitatea benzinăriilor Rompetrol se desfăşura normal, clienţii având la dispoziţie opţiunea plăţii în numerar sau prin card bancar.