Canada se confruntă, vineri, cu o cădere masivă a rețelelor mobile și de internet, din cauza unei defecțiuni majore care a lovit unul dintre cei mai mari furnizori de comunicații din țară, Rogers Communications. Au fost afectate băncile și liniile de urgenţă ale poliţiei, informează Reuters. Acesta este al doilea eveniment major care afectează Rogers Communications în ultimele 15 luni.
Actuala întrerupere pare să fie mai mare decât cea de anul trecut.
Poliţia din Ottawa, capitala Canadei, dar și cea din Toronto, au avertizat că unii apelanţi ar putea avea dificultăţi în a ajunge la serviciile de urgenţă prin apeluri la 911.
De asemenea, mai multe servicii de transferuri de bani au fost afectate. Interac, care operează un serviciu de transfer de bani prin e-mail utilizat de mai multe bănci canadiene, a declarat că întreruperea îi afectează serviciile. Toronto-Dominion Bank a declarat că se confruntă cu probleme de sistem cu serviciul Interac e-Transfer. Bank Of Montreal a declarat că întreruperea afectează instituţiile financiare, numerele gratuite, precum şi tranzacţiile, în timp ce Royal Bank of Canada a declarat că ATM-urile şi serviciile bancare online au fost afectate.
Și Downdetector, care urmăreşte întreruperile prin colectarea rapoartelor de stare din mai multe surse, a afişat peste 20.000 de rapoarte ale utilizatorilor despre întrerupere.
”În prezent, ne confruntăm cu o întrerupere a funcţionării reţelelor noastre prin cablu şi wireless, iar echipele noastre tehnice lucrează din greu pentru a restabili serviciile cât mai repede posibil”, a spus Rogers Communications într-un comunicat.
Incidentul vine într-un moment în care Rogers Communications încearcă să preia rivala Shaw Communications, într-o tranzacţie de 20 de miliarde de dolari. Biroul pentru concurenţă din Canada a blocat achiziţia propusă de Rogers pentru Shaw, spunând că ar împiedica concurenţa în ţara în care tarifele de telecomunicaţii sunt unele dintre cele mai ridicate din lume.
Rogers, care are aproximativ 10 milioane de abonaţi fără fir şi 2,25 milioane de abonaţi de internet persoane fizice, este furnizorul de servicii lider din Ontario şi, împreună cu BCE şi Telus, dețin 90% din cota de piaţă în Canada.