Producătorul de iPhone-uri Apple a fost scos din topul celor mai mari cinci furnizori de smartphone-uri din China, în trimestrul al doilea, pe măsură ce concurenţa venită din partea brandurilor autohtone, precum Huawei, se intensifică, potrivit unui raport realizat de firma Canalys.
Cota de piaţă a Apple în China a scăzut la 14% în trimestrul al doilea, arată raportul, de la 15% în primul trimestru şi 16% în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Producătorul de iPhone-uri, care a fost al treilea cel mai mare furnizor de smartphone-uri în al doilea trimestru al anului trecut, a coborât pe locul şase, cu aproximativ 9,7 milioane de livrări de telefoane, conform calculelor CNBC.
”Este primul trimestru din istorie în care furnizorii autohtoni domină toate cele cinci poziţii”, a declarat Lucas Zhong, analist de cercetare la Canalys.
Strategiile vânzătorilor chinezi pentru produse high-end şi colaborarea lor profundă cu lanţurile de aprovizionare locale încep să dea roade în funcţiile hardware şi software.
Cel mai recent telefon Magic V3 al Honor, care foloseşte GenAI, a îmbunătăţit semnificativ experienţa utilizatorului cu dispozitivele pliabile”, a adăugat Zhong.
Localizarea serviciilor Apple Intelligence în China va fi o mişcare importantă în următoarele 12 luni, a spus Canalys, deoarece mărcile chineze încorporează în mod agresiv AI generativă în produsele lor.
Brandurile chinezeşti domină
Din aprilie până în iunie, Vivo a revenit pe primul loc, cu o cotă de piaţă de 19% şi 13,1 milioane de unităţi livrate - datorită vânzărilor puternice offline şi online în timpul festivalului de comerţ electronic ”618”.
Oppo s-a menţinut pe locul doi, cu 11,3 milioane de unităţi, susţinut de lansarea noii sale serii Reno 12.
Honor, companie desprinsă din grupul Huawei, s-a clasat pe locul al treilea, cu 10,7 milioane de telefoane livrate, marcând o creştere de 4% faţă de intervalul similar al anului anterior.
Huawei s-a clasat pe locul patru, cu o cotă de piaţă de 15% şi 10,6 milioane de telefoane livrate – nu a ajuns în primele cinci cu un an mai devreme.
Afacerile de consum ale Huawei au cunoscut o renaştere în China după lansarea smartphone-ului său Mate 60.
Xiaomi a ocupat locul cinci, susţinută de lansarea primei sale maşini electrice, SU7, contribuind, de asemenea, la vânzările solide ale K70 şi seriei emblematice 14, a spus Canalys.
În general, piaţa chineză de smartphone-uri a crescut cu 10% de la an la an în al doilea trimestru, livrările depăşind 70 de milioane de unităţi, a spus Canalys.