Adolescenții nu vor mai vedea orice conținut pe Instagram și Facebook. Meta anunță restricții

Adolescenții nu vor mai vedea orice conținut pe Instagram și Facebook. Meta anunță restricții

Compania Meta, care deține rețelele de socializare Instagram și Facebook, va proteja tinerii de postările cu conținut sensibil.

Pentru adolescenți va fi mai dificil să vadă pe cele două rețele conținut sensibil precum sinucideri, autovătămare și tulburări alimentare atunci când folosesc cele două platforme de socializare, a anunțat Meta. Toate conturile de pe Instagram și Facebook ale adolescenților vor intra în cel mai strict regim de control. În plus, anumiți termeni de căutare vor fi limitați pe Instagram, potrivit The Guardian.

ADVERTISING

Chiar dacă un adolescent urmărește un cont care postează conținut sensibil, postările respective vor fi eliminare din feed-ul tânărului, se arată într-un anunț pe blogul Meta. Compania a spus că măsurile care vor intra în vigoare în următoarele luni vor contribui la o experiență „mai potrivită vârstei".

„Să luăm exemplul cuiva care postează despre lupta continuă cu gânduri de autovătămare. Este o poveste importantă și poate ajuta la destigmatizarea acestor probleme, dar e un subiect complex și nu este neapărat potrivit pentru toți tinerii. Vom începe să eliminăm acest tip de conținut din experiențele tinerilor pe Instagram și Facebook", se precizează în anunț.

ADVERTISING

Meta se află sub presiune atât în Statele Unite, cât și în Europa, fiind acuzată că aplicațiile sale creează dependență și au alimentat o criză de sănătate psihică a tinerilor. Procurorii generali din 33 de state americane au deschis acțiuni judiciare împotriva companiei în octombrie, acuzând Meta că a indus în eroare opinia publică în privința pericolelor utilizării platformelor sale. Comisia Europeană a solicitat informații despre modul în care Meta protejează copiii de conținutul ilegal și dăunător.

ADVERTISING

Aceste acțiuni au survenit după ce un fost angajat Meta, Arturo Bejar, a depus mărturie în fața Senatului Statelor Unite, spunând că deși avea cunoștință de hărțuirea la care erau supuși tinerii pe platforme și de alte forme de abuz, conducerea companiei nu a luat nicio măsură.

Bejar a făcut apel la conducerea companiei să introducă schimbări pe Facebook și Instagram pentru a încuraja comportamentul pozitiv al utilizatorilor și pentru a le oferi tinerilor mai multe instrumente care să-i protejeze de experiențele neplăcute. El a povestit că fiica sa a primit avansuri cu tentă sexuală pe Instagram, o problemă pe care a transmis-o conducerii și care a fost ignorată.

Copiii și adolescenții reprezintă un segment demografic important pentru companii, care încearcă să-i atragă și să-i fidelizeze de la cele mai fragede vârste, când pot fi impresionați mai ușor.

Pentru Meta, care în ultimii ani a intrat într-o competiție feroce cu TikTok pentru atragerea utilizatorilor tineri, adolescenții pot atrage mai multă publicitate, iar clienții speră că aceștia vor cumpăra produsele pe măsură ce vor crește.

T.D.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇