Sindicatul Europol a denunțat miercuri public că Portul Constanța este păzit de o singură patrulă de poliție.
Aceasta ar trebui, potrivit reprezentaților sindicatului, să acopere 5 hectare de port, să monitorizeze 13 porți de acces în port, să monitorizeze un flux de intrări de aproximativ 10.000 de persoane și auto în 24 de ore și să instrumenteze sute de dosare de furt, tâlhărie, loviri și alte violențe, furt de identitate, migrație ilegală, infracțiuni economice, rutiere etc.
„Oare care este interesul guvernanților să aibă polițiști puțini, prost plătiți și fără logistică?! Oare câți bani se fac din ilegalități în portul Constanța?!”, se întreabă sindicaliștii.
Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) a reacționat, considerând informațiile ca fiind „tendențioase”.
„Informațiile vehiculate sunt vădit tendențioase, în condițiile în care Poliția Română nu a avut și nu are atribuții de pază, cu excepția propriilor sedii. În Portul Constanța, paza este asigurată de o firmă specializată”, a transmis IGPR, care a precizat că în Portul Constanța, Poliția Română acționează prin următoarele structuri: Serviciul de Poliție Transporturi Maritime, Brigada de Combatere a Criminalității Organizate Constanța și Serviciul de Combatere a Criminalității Organizate Porturi Maritime.
„Fiecare structură a Poliției Române acționează conform competențelor, independent sau în cooperare cu Poliția de Frontieră. În mod concret, SPTM și SCCOPM totalizează peste 100 de funcții, nivelul de încadrare fiind de 82,5%. De asemenea, polițiștii care patrulează nu au atribuții de soluționare a dosarelor penale, acest atribut revenind structurilor specializate”, mai arată IGPR.
IGPR menționează că, în prezent, Inspectorul de Poliție Judeţean Constanța este în proces de reorganizare.