Guvernul Ungariei a declanşat o investigaţie asupra operatorului aerian low-cost Wizz Air pentru posibila încălcare a legislaţiei privind protecţia consumatorilor.
Este a doua astfel de investigaţie lansată împotriva unei companii aeriene, după cea care vizează Ryanair.
Ministerul Justiţiei din Ungaria susţine că a primit multe plângeri la adresa Wizz Air, conform agenţiei de presă ungare MTI.
Iată acuzaţiile la adresa Wizz Air:
- nu a oferit informaţii şi asistenţă clienţilor ale căror zboruri au fost întârziate sau anulate
- nu a acordat cazare şi o nouă rezervare pentru pasagerii afectaţi
- nu a răspuns plângerilor consumatorilor în termen de 30 de zile
- operează o linie telefonică de asistenţă pentru clienţi cu suprataxă, ceea ce contravine legislaţiei şi drepturilor consumatorilor din Ungaria
În iunie, un set de taxe suplimentare pe bănci, companii aeriene şi de asigurări a fost introdus în Ungaria, în încercarea de a strânge 815 miliarde de forinţi şi a reduce un deficit bugetar în creştere.
Autorităţile de la Budapesta au acuzat şi operatorul aerian low-cost Ryanair de încălcarea legislaţiei privind protecţia consumatorilor. Compania irlandeză a fost amendată cu 750.000 de euro după ce a majorat preţul biletelor pentru a face faţă noii taxe, pe care şeful Ryanair, Michael O'Leary, a numit-o "jaf la drumul mare" şi "prostească".
Luni, la Bursa de la Londra, acţiunile Wizz Air înregistrau un declin de 7,8%.