Cine sunt candidații la șefia Parchetului General, DNA și DIICOT

Cine sunt candidații la șefia Parchetului General, DNA și DIICOT

Câte doi candidaţi au fost selectaţi să participe la interviurile pentru ocuparea funcţiilor de procuror general al Parchetului General şi procuror-şef al DNA, între aceştia fiind şi actualii conducători ai acestor instituţii.

Pentru şefia DIICOT, trei candidate, între care şi actuala şefă, vor susţine interviurile, în 24 februarie, anunţă Ministerul Justiţiei.

Ministerul Justiţiei a publicat, vineri, numele candidaţilor înscrişi pentru funcţii de conducere care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege privind participarea la interviu.

ADVERTISING

Astfel, pentru ocuparea funcţiei de procuror general la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, au îndeplinit condiţiile legale Alex-Florin Florenţa de la DIICOT şi Gabriela Scutea (actuala şefă de la PICCJ).

Pentru funcţia de procuror-şef al DNA, s-a constatat că au fost îndeplinite condiţiile de către procurorii Crin Nicu Bologa (actualul şef) şi Marius-Ionuţ Voineag, ambii de la DNA.

Interviurile sunt programate în 20 februarie (Florenţa şi Scutea) şi 21 februarie (Bologa şi Voineag), la sediul Ministerului Justiţiei.

ADVERTISING

De asemenea, vineri au fost anunţaţi cei trei candidaţi care îndeplinesc condiţiile legale pentru a susţine interviul pentru ocuparea funcţiei de procuror-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism.

Este vorba despre procurorii Ioana Bogdana Albani, Alina Albu şi Oana-Daniela Pâţu, de la DIICOT. În cazul acestora, interviurile au fost programate în 24 februarie.

Termenul de depunere a dosarelor pentru posturile respective a expirat luni.

Procurorii participanţi la selecţie vor susţine, în faţa ministrului justiţiei şi a comisiei de interviu, la sediul Ministerului Justiţiei din Bucureşti, un interviu constând în: 

ADVERTISING

1.susţinerea proiectului privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care candidează;
2.verificarea aptitudinilor manageriale şi de comunicare ale candidatului;
3.evaluarea aspectelor legate de modul în care candidatul se raportează la valorile profesiei şi ale funcţiei pentru care candidează.

Rezultatele selecţiei vor fi  publicate pe pagina de Internet a Ministerului Justiţiei, la 27 februarie. Propunerile motivate ale ministrului Justiţiei vor fi înaintate Secţiei pentru procurori a CSM, la aceeaşi dată, în vederea emiterii avizului consultativ motivat al acesteia.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇