Produsul unei firme germane a fost implicat în jaful de la muzeul Luvru din Paris. Compania transformă acum acest lucru într-o lovitură publicitară.
„Când trebuie să te miști repede” este noul slogan publicitar ironic folosit de firma Böcker, cu sediul în orașul Werne, lângă Dortmund, în campania de pe Facebook și Instagram lansată la o zi după jaful îndrăzneț de la Luvru, relatează The Guardian.
- Jaf spectaculos la Muzeul Luvru. Hoții au furat bijuterii ale Coroanei în doar șapte minute și au fugit pe motociclete
- Experții au evaluat paguba de la Luvru: 88 de milioane de euro
- Jaf la Muzeul Luvru. Ce bijuterii au furat hoții (Foto)
The Böcker Agilo, liftul a cărui scară înclinată este vizibilă în fotografiile de presă ajungând la un balcon de la primul etaj, „vă transportă comorile cu o greutate de până la 400 kg la o viteză de 42 metri/minut - silențios ca o șoaptă”, se arată în materialul publicitar.
În postările de pe rețelele socializare a apărut o imagine a liftului de mobilă Agilo, devenit faimos în întreaga lume, pe care hoții l-au folosit pentru a pătrunde în muzeu printr-o fereastră și a fura bijuterii în valoare estimată de 88 de milioane de euro. În mai puțin de 10 minute, aceștia au luat prada și au fugit pe motociclete.
Totul a început cu niște glume
Șefa de marketing a companiei, Julia Scharwatz, a declarat că ea și soțul său, directorul executiv al firmei de familie ajunsă la a treia generație, Alexander Böcker, citeau împreună știrile online duminică, atunci când au fost „șocați” să vadă fotografia de după jaful de la muzeul francez, în care apărea unul dintre ascensoarele lor.
Scharwatz a declarat că firma a vândut în 2020 ascensorul mobil de marfă unei companii din regiunea pariziană, care îl închiriază clienților. Hoții au abordat recent compania franceză pentru a-și exprima interesul de a utiliza ascensorul, apoi l-au furat în timpul unei demonstrații de utilizare a dispozitivului. Proprietarii au anunțat furtul la poliție săptămâna trecută, a spus ea.
„Ne-a devenit clar, Doamne Dumnezeule, e un act reprobabil și au folosit dispozitivul nostru pentru a face asta”, a spus ea. „Dar după ce a devenit evident că nimeni nu a fost rănit, am început să facem câteva glume și să ne punem mintea la lucru pentru sloganuri care ni s-au părut amuzante.”
Ea a spus că după știrile de seară „o mulțime de oameni” – personalul, parteneri de afaceri, clienți – i-au contactat, așa că s-au gândit: „Uau, trebuie să facem ceva în privința asta.”
Luni dimineață, campania a luat naștere.
Aproape toată lumea se distrează
Scharwatz a spus că reacția la noua reclamă a fost copleșitoare. „Am crezut că va deveni puțin populară, dar faptul că a devenit virală a fost extraordinar. Postările noastre de pe Instagram ajung de obicei la 15-20.000 de persoane, iar acum suntem la 1,7 milioane. E o nebunie.”
Ea a spus că 99% dintre reacții au fost pozitive. „Pot înțelege că nu e pe gustul tuturor, dar majoritatea oamenilor se distrează.”
Un utilizator de Facebook a scris că „divizia de marketing a lui Böcker merită o mărire de salariu”. Dar altul a numit campania de PR „lipsită de gust”, adăugând: „Francezii sunt uimiți și întristați, în timp ce o companie germană își bate joc de ei și folosește jaful ca publicitate. Umor negru…”
Böcker, companie fondată în 1958 și al cărei slogan este „Drumul meu spre vârf”, declară pe site-ul său că afacerea este construită pe „tradiție și inovație”. Compania are aproximativ 600 de angajați.
Nu este clar dacă postările de pe rețelele de socializare aduc noi vânzări, însă Julia Scharwatz a spus că firma a primit săptămâna aceasta „câteva întrebări despre un lift de mobilă”.
T.D.
