Mecanicul trenului de călători care a lovit marfarul nu a frânat, iar viteza a fost redusă brusc, pe o distanță foarte scurtă, arată primele concluzii ale anchetei interne privind accidentul feroviar din Teleorman.
Totodată, documentele CFR Călători consultate de publicatia Club feroviar.ro arată că mecanicul de locomotivă al trenului de călători ar fi responsabil de producerea coliziunii.
Raportul arată că mecanicul nu a apăsat deloc butonul de frână, iar viteza trenului a coborât brusc de la 50 km/h, la 0.
”După trecerea trenului de semnalul de intrare al stației Roșiori Nord (care ordona OPRIREA) trenul circulă cu viteze cuprinse între 52 km/h și 50 km/h o distanță de aproximativ 192 de metri. În continuare, de la 50 km/h, viteza trenului scade la zero într-o distanță de 117 metri”, arată documentul.
Pe 13 martie, la Roșiori Nord, un tren de călători a lovit un tren de marfă încărcat cu mașini care deraiase, iar în urma accidentului patru persoane au ajuns la spital.
Inițial, autoritățile anunțaseră că nu a fost vorba de o coliziune. Abia după câteva ore de la accident CFR a confirmat că trenurile s-au ciocnit.
Săptămâna trecută, mecanicul trenului de pasageri a fost reţinut pentru 24 de ore de către poliţişti, iar procurorii care instrumentează dosarul au dispus plasarea sa sub control judiciar.