Accidentul feroviar din Teleorman. Abia după câteva ore CFR confirmă că trenurile s-au ciocnit

Accidentul feroviar din Teleorman. Abia după câteva ore CFR confirmă că trenurile s-au ciocnit

Cele două trenuri implicate, luni dimineaţă, în accidentul din judeţul Teleorman s-au ciocnit violent, afirmă directorul Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER).

“Fără nicio discuție, marfarul a fost ajuns din urma de trenul de călători și a fost o ciocnire violentă“, a declarat Laurenţiu Dumitru, la Digi24 .

El a mai precizat că toate aspectele accidentului urmează să fie stabilite prin anchetă.

UPDATE: După câteva ore de la aceste declaraţii, compania CFR a confirmat că mecanicul trenului de călători implicat în accidentul din judeţul Teleorman a depăşit indicatorul ”Oprire” şi a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă.

ADVERTISING

Compania precizează că traficul în zonă este în continuare perturbat şi se aşteaptă o macara de mare tonaj pentru ridicarea vagoanelor.

Potrivit companiei, ”mecanicul trenului IR 1822, care urma să intre în staţie la altă linie, a depăşit semnalul de intrare în staţie, care era deja în poziţia ”oprire” (culoarea roșie) şi a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare”.

”Aceste informaţii sunt deja verificate şi analizate de membrii Comisiei de anchetă AGIFER, comisie care va stabili cu exactitate cauzele producerii deraierii trenului privat de marfă. Călătorii din trenul IR 1822 au fost preluaţi de trenul IRN 79, care a sosit în Bucureşti Nord la ora 9.36”, a mai precizat compania.

ADVERTISING

Anterior, autoritățile anunțaseră că nu a fost vorba de o coliziune. De altfel, informațiile despre incidentul feroviar au fost haotice, luni dimineață.

Mai întâi, au apărut imagini pe rețelele de socializare și informația pe surse că două trenuri s-au ciocnit.

Apoi, prima informație oficială a venit de la CFR SA, care a anunțat că două vagoane ale unui tren privat de marfă au deraiat, iar altul s-a răsturnat, luni dimineața, la intrarea în stația de cale ferată Roșiori Nord.

Ulterior, IGSU a anunțat că un tren care circula pe ruta Arad- Bucureşti Nord s-a oprit brusc, trei persoane au fost rănite și a fost activat planul roșu de intervenție. IGSU nu a spus însă dacă frânarea trenului a avut legătură cu marfarul deraiat.

ADVERTISING

Abia apoi CFR Călători a venit cu detalii care părea că au clarificat situația: trenul de pasageri s-a oprit brusc, pentru a evita ciocnirea cu trenul de marfă care deraiase.

Mecanicul ar fi avut puțină experiență

Liderul sindicaliştilor transportatorilor feroviari a mai declarat că sistemul de frânare automat a intrat în funcţiune.

"Trenul a fost frânat de conductor, îmi spun colegii că impiegatul ar fi comunicat mecanicului de locomotivă că semnalul este pe roşu. A fost o frânare automată, autorizările acolo sunt pe banda rulantă. Nu ştiu cine şi cum, dar va trebui să explice de trenurile respective, că nu te joci cu viaţa călătorilor", a spus liderul Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor feroviari, Rodrigo Maxim, la Antena3.

De asemenea, liderul sindicaliştilor mai susţine că mecanicul acestui tren Inter-regio ar fi avut puţină experienţă, de circa doi ani, şi nu a stat pe rute principale, ci pe secţii secundare.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇