Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a emis, luni, Ordinul de Începere pentru cel mai dificil lot al Autostrăzii „Unirii” A8, cel cuprins între Grințieș și Pipirig, spune ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban.
Contractul cu o valoare de 5,97 miliarde lei pentru construirea acestui lot a fost semnat la sfârșitul lunii octombrie și are o durată de realizare de 54 de luni.
Data de începere a fost stabilită pentru 30 martie 2026, astfel încât lucrările să demareze din 2027 și să respecte termenele prevăzute în Legea Autostrăzii A8.
„Lotul cu o lungime de 31,5 kilometri, care se desfășoară în județul Neamț, este un proiect de o complexitate tehnică ridicată, incluzând numeroase structuri: 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri), 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1000 metri lungime, (cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița: 1275 metri), aproximativ 20 de kilometri este lungimea pasajelor și a tunelurilor, reprezentând aproape 70 % din lungimea întregului lot”, spune ministrul Ciprian Șerban.
Pentru conexiunea cu lotul 2A Ditrău-Grințieș, aflat acum în etapa de proiectare, a fost prevăzut un nod rutier lângă Tulgheș, iar la Est, pentru conexiunea cu Lotul 2C Pipirig-Vânători Neamț (Leghin), o descărcare provizorie, asigurând, astfel, funcționarea independentă.
Autostrada Unirii sau A8 va asigura legătura între două dintre cele mai importante regiuni din centru și nord - est. Practic, din Transilvania de la Târgu - Mureș până la Iași - Ungheni.
A8 are cel mai lung traseu montan de până acum, aproximativ 200 de kilometri, unii străbătuți de tuneluri ori pasaje.
