A fost emis ordinul pentru începerea etapei de proiectare a celui mai dificil lot al Autostrăzii Unirii

A fost emis ordinul pentru începerea etapei de proiectare a celui mai dificil lot al Autostrăzii Unirii
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a emis, luni, Ordinul de Începere pentru cel mai dificil lot al Autostrăzii „Unirii” A8, cel cuprins între Grințieș și Pipirig, spune ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban.

Contractul cu o valoare de 5,97 miliarde lei pentru construirea acestui lot a fost semnat la sfârșitul lunii octombrie și are o durată de realizare de 54 de luni.

Data de începere a fost stabilită pentru 30 martie 2026, astfel încât lucrările să demareze din 2027 și să respecte termenele prevăzute în Legea Autostrăzii A8.

„Lotul cu o lungime de 31,5 kilometri, care se desfășoară în județul Neamț, este un proiect de o complexitate tehnică ridicată, incluzând numeroase structuri: 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri), 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1000 metri lungime, (cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița: 1275 metri), aproximativ 20 de kilometri este lungimea pasajelor și a tunelurilor, reprezentând aproape 70 % din lungimea întregului lot”, spune ministrul Ciprian Șerban.

Pentru conexiunea cu lotul 2A Ditrău-Grințieș, aflat acum în etapa de proiectare, a fost prevăzut un nod rutier lângă Tulgheș, iar la Est, pentru conexiunea cu Lotul 2C Pipirig-Vânători Neamț (Leghin), o descărcare provizorie, asigurând, astfel, funcționarea independentă.

Autostrada Unirii sau A8 va asigura legătura între două dintre cele mai importante regiuni din centru și nord - est. Practic, din Transilvania de la Târgu - Mureș până la Iași - Ungheni.

A8 are cel mai lung traseu montan de până acum, aproximativ 200 de kilometri, unii străbătuți de tuneluri ori pasaje.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇