Cel mai dificil lot al Autostrăzii A8 și cel mai lung drum expres din România, atribuite firmelor lui Umbrărescu pentru mai mult de 10 miliarde de lei

Cel mai dificil lot al Autostrăzii A8 și cel mai lung drum expres din România, atribuite firmelor lui Umbrărescu pentru mai mult de 10 miliarde de lei
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a semnat miercuri două contracte majore pentru construcția a 105 kilometri de drumuri de mare viteză, cu o valoare totală de peste 10 miliarde de lei.

Ambele proiecte au fost atribuite asocierii de firme controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu și au fost semnate în prezența ministrului Transporturilor, Ciprian Șerban.

Lotul montan al Autostrăzii A8, cea mai complexă secțiune

Primul contract vizează lotul 2B Grințieș-Pipirig din Autostrada A8, cunoscută și drept „Autostrada Unirii”, care va lega Târgu Mureș de Iași. Este considerat cel mai dificil tronson al proiectului, străbătând Carpații și necesitând lucrări de o complexitate tehnică ridicată.

Tronsonul are 34,1 kilometri și include 60 de poduri și viaducte, dintre care două cu lungimi de peste 1.000 de metri, precum și 16 tuneluri însumând 4 kilometri.

Aproape 70% din traseu - circa 20 de kilometri - va fi format din structuri de tip viaduct și tunel.

Valoarea contractului semnat cu asocierea SA&PE Construct (lider de asociere) - Euro-Asfalt - Tehnostrade - Spedition UMB este de 5,97 miliarde de lei (adică peste 1 miliard de euro).

Constructorii au la dispoziție 54 de luni pentru proiectare și execuție, ceea ce înseamnă că segmentul ar trebui finalizat cel târziu în primăvara anului 2030.

DEx6 Focșani - Brăila: 73,5 kilometri, termen 2029

Al doilea contract semnat de CNIR se referă la Drumul Expres Focșani-Brăila (DEx6), cu o lungime de 73,5 kilometri - cel mai lung tronson de drum de mare viteză contractat vreodată printr-un singur acord în România.

Drumul va lega Autostrada A7 de podul peste Dunăre de la Brăila și, mai departe, de Tulcea și Constanța, asigurând conexiunea între Moldova și Dobrogea.

Contractul, cu o valoare de 4,29 miliarde de lei, a fost semnat cu asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade - Arcada Company. Termenul de execuție este de 42 de luni, iar lucrările sunt finanțate din fonduri europene prin Programul Transport 2021–2027 și de la bugetul de stat.

Șoseaua va fi construită etapizat, cu posibilitatea deschiderii circulației pe segmente funcționale. Finalizarea completă este estimată pentru primăvara anului 2029.

„Două contracte esențiale pentru conectivitatea regională”

„Am semnat, astăzi, două contracte pentru construirea a 105 kilometri de autostradă și drum expres. Sunt două contracte esențiale pentru dezvoltarea infrastructurii moderne și asigurarea conectivității între regiuni, pentru care nu s-au depus contestații. Aceste investiții îi asigură celui mai mare constructor român un portofoliu consistent și reprezintă, totodată, o provocare pentru următorii ani”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

Potrivit CNIR, ambele contracte au fost semnate fără contestații, ceea ce permite începerea rapidă a lucrărilor de proiectare.

𝐃𝐫𝐮𝐦 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐅𝐨𝐜𝐬̦𝐚𝐧𝐢-𝐁𝐫𝐚̆𝐢𝐥𝐚 : 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐫𝐚𝐜𝐭 𝐚𝐭𝐫𝐢𝐛𝐮𝐢𝐭 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐬𝐮𝐩𝐞𝐫𝐯𝐢𝐳𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐥𝐮𝐜𝐫𝐚̆𝐫𝐢𝐥𝐨𝐫ℹ️Compania Națională de Investiții...

Publicată de Compania Națională de Investiții Rutiere pe Joi, 16 octombrie 2025
Drumul Expres Focșani-Brăila are constructor desemnat 29.09.2025

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇