Asociaţia Română pentru Smart City a lansat programul naţional de monitorizare a calităţii aerului din şcoli.
Programul îşi propune să ofere un aer mai sigur şi mai curat şcolilor din România.
Teodora Iacob, preşedintă a Asociaţiei Nature Talks, este unul dintre colaboratori şi a vorbit despre obiectivul iniţiativei.
„Până în acest moment am instalat senzori în 17 unităţi de învăţământ din mai multe sectoare. Scopul este să arătăm o radiografie la zi, să vedem care este situaţia din şcoli, pentru că este un loc în care copiii petrec foarte mult timp. O să mergem în aceste şcoli cu ore de mediu interactive prin să le explicăm copiilor cum acţionează poluarea”, a spus Teodora Iacob.
Alina Buhuş, directoarea Şcolii Gimanziale „Regina Maria”, se declară încântată de idee. Aceasta spune că elevii s-au implicat în activităţi de protecţia mediului de când au aflat de proiectul cu senzori din şcoală.
„Ne ajută să creştem calitatea actului educaţional, pentru că ne dorim să creştem absolvenţi, să îi creştem, să îi formăm. Absolvenţi capabili să facă faţă provocării acestei lumi”, a spus Alina Buhuş.
Ana Maria Pălăduş este expert în educaţie şi susţine că programul îi ajută pe copii să se dezvolte şi pe alte planuri.
„Dacă sunt şi ghidaţi puţin de către cadre didactice, pornind de la ce înseamnă calitatea aerului, se pot face discuţii foarte ample legate de trafic, consumul de combustibil fosil, schimbări climatice, industrii poluatoare şi aşa mai departe. Deci poate să fie o poartă de intrare într-adevăr spre foarte multe subiecte”, a explicat Ana Maria Pălăduş.
În continuare, dezvoltatorii vor să realizeze o aplicaţie care să măsoare calitatea aerului. Ea va fi disponibilă din toamnă şi părinţii vor ştii dacă îşi pot duce copiii la şcoală sau nu, în caz că au probleme de sănătate influenţate de calitatea aerului.