Ieșirea bruscă din starea de alertă a generat, din nou, haos în învățământ. Ce spune ministrul

Ieșirea bruscă din starea de alertă a generat, din nou, haos în învățământ. Ce spune ministrul

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, spune că lucrează la un ordin de ministru, prin care elevii cu unele boli grave pot face şcoală în sistem hibrid, câtă vreme există transmitere comunitară a COVID-19. Școlile se confruntă și cu multe alte probleme, după ridicarea bruscă a stării de alertă.

„Atunci când dispare fundamentul legal denumit stare de alertă, şcolile funcţionează aşa cum spune Legea Educaţiei Naţionale. Şi şcolile şi universităţile. (…) În măsura limitelor de competenţă, Ministerul Educaţiei încearcă să găsească posibilitatea acelei perioade de tranziţie şi de adaptare.

În acest sens, am emis ieri (marţi – n.red.) o notă către universităţi, spre exemplu, prin care există posibilitatea să continue o perioadă - o săptămână, două săptămâni trei săptămâni – pentru că sunt probleme reale cu cazarea, multe universităţi s-au implicat în cazarea refugiaţilor din Ucraina şi au aceşti refugiaţi în cămine, cu programele orare, cu multe alte aspecte organizatorice, care nu pot fi rezolvate de azi pe mâine.

Deşi anunţul a fost făcut oarecum din timp, cei mai mulţi dintre noi nu au realizat că revenirea la normalitate înseamnă renunţarea la restricţii, dar şi renunţarea la facilităţi”, a afirmat ministrul Educaţiei, miercuri seară, la B1 Tv.   

El a precizat că Ministerul Educaţiei „a cerut imperativ să se respecte în toate unităţile de învăţământ regulile de protecţie sanitară şi în spaţii închise se recomandă purtarea măştii de protecţie, pentru că pandemia nu a dispărut, avem încă transmitere comunitară”.   

Cîmpeanu a susţinut că nu mai există o bază legală pentru ca şcolile să impună obligativitatea purtării măştii sanitare de protecţie, dar dacă în regulamentele interne ale unităţilor didactice sunt asumate unele măsuri, acestea pot fi „abordate exclusiv la nivel local”, al şcolii.   

„Odată cu renunţarea la obligativitate, nu poţi să ai niciun alt reper în afară de propria conştiinţă şi propria decizie. Când nu mai eşti obligat, decizi singur”, a adăugat ministrul.   

Sorin Cîmpeanu a explicat, de asemenea, că are în lucru un Ordin de ministru care modifică Regulamentul de organizare şi funcţionare a învăţământului preuniversitar prin care să stabilească posibilitatea de suspendare a activităţii cu prezenţă fizică a elevilor care au afecţiuni cronice precum boli respiratorii, boli imune şi autoimune, transplanturi, obezitate, diabet zaharat de tip I şi alte afecţiuni cronice.   

Aceşti elevi pot avea asigurat dreptul la educaţie în sistem hibrid, în baza unei solicitări, câtă vreme există transmitere comunitară a infecţiei provocate de virusul SARS-CoV-2, a menţionat ministrul, decizia urmând a fi valabilă ori până la finalul semestrului, ori atâta timp cât există transmitere comunitară a bolii cauzate de SARS-CoV-2.   

„Va trebui să adaptăm legislaţia în educaţie cât se poate de rapid pentru a fi recunoscute şi valorizate acele părţi bune din criza sanitară, mă refer la competenţele digitale”, a adăugat ministrul.

Acest articol face parte din secțiunea NEW EDU, susținută de
brio

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇