Ministerul Educaţiei a venit, miercuri, cu o serie de date relevante în privinţa acordării burselor de merit în anul şcolar 2023 – 2024.
Peste 461.700 de elevi beneficiază în luna octombrie 2023 de acest tip de burse.
Calculele făcute de la Bucureşti arată că aproape 2% dintre elevii care iau bursă de merit în toată ţara au avut media sub 5.
Mai exact, este vorba de 8.494 de elevi.
Dintre aceștia, Edupedu scrie că:
- 5.250 au media cuprinsă între 4.00 și 4.99
- 2.382 de elevi beneficiari au media între 3.00 și 3.99 sunt
- 704 au media între 2.00 și 2.99
- 158 au media sub 2
Iată şi statistica furnizată miercuri de Ministerul Educaţiei referitoare la toată plaja de medii:
- 82,78% din totalul burselor de merit sunt acordate elevilor care se încadrează în tranşa de medii 8.00 - 10.00,
- 52,55% din totalul burselor de merit sunt acordate pentru rezultate obţinute pe tranşa de medii 9.50 - 10.00.
- 8,74% din totalul burselor de merit revin elevilor care se încadrează în tranşa de medii 5.00 - 7.99
- 1,84% din totalul burselor de merit este generat de mediile sub 5.00.
- 6,64% dintre bursele de merit sunt acordate pentru premii la etape judeţene sau naţionale ale olimpiadelor/competiţiilor şcolare şi extraşcolare.
În aceste condiţii, Ministerul Educaţiei analizează propunerile de îmbunătăţire a Metodologiei de acordare a burselor şcolare.
Ministerul mai arată că în anul şcolar 2022 - 2023 au fost acordate peste 260.500 de burse de merit şi peste 92.000 de burse de studiu, element ce relevă o majorare a numărului de beneficiari în acest an şcolar.
”De asemenea, aproape s-a dublat numărul burselor sociale: peste 738.800 în acest an şcolar, comparativ cu 389.490 de burse de ajutor social în anul şcolar anterior”, subliniază ministerul.
”Reiterăm că obiectivele burselor de merit care se acordă primilor 30% dintre elevii fiecărei clase, în ordinea descrescătoare a mediilor anuale/a mediilor de admitere, vizează stimularea învăţării individuale, încurajarea unei competiţii constructive în fiecare clasă de gimnaziu şi liceu din România, reducerea disparităţilor sociale, precum şi îmbunătăţirea mediei naţionale a rezultatelor obţinute de elevi, luând în calcul contextele de învăţare diferite, atât la examenele naţionale, cât şi la testările internaţionale.
Metodologia-cadru de acordare a burselor şcolare a fost elaborată în concordanţă cu prevederile Legii învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, care stabileşte explicit tipurile de burse şi principalele condiţii de acordare a acestora”, spune instituţia.