Veste bună pentru transporturile de cereale din Ucraina: După 22 de ani, CFR a redeschis linia ferată cu ecartament larg din Portul Galaţi

Veste bună pentru transporturile de cereale din Ucraina: După 22 de ani, CFR a redeschis linia ferată cu ecartament larg din Portul Galaţi

Linia ferată cu ecartament larg din Portul Galaţi a fost redeschisă, joi dimineaţă, iar asta înseamnă că trenurile de marfă care vin din Ucraina pot descărca cerealele direct în Portul Galaţi, fără a mai avea nevoie de transbordare la frontieră.

Linia are aproape 4 kilometri şi nu mai fusese deschisă de 22 de ani.

Anunţul vine de la ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

"Lucrările realizate de CFR Infrastructură în regie proprie au început pe data de 6 iunie şi au fost finalizate cu aproape o lună mai devreme decât termenul estimat. Din acest moment, trenurile de marfă care vin din Ucraina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galaţi, fără a mai avea nevoie de transbordare la frontieră.

ADVERTISING

Cerealele care vor ajunge astfel rapid în Portul Galaţi pot fi transferate mult mai eficient pe barje sau pot fi depozitate în silozul din port, care are o capacitate de 25.000 de tone", a precizat ministrul.

De asemenea, CFR SA precizează că, după 22 de ani, a fost deschisă linia 706 J Galaţi Largă Ana - Galaţi Bazin - Galaţi Mărfuri - Port Docuri.

"Redeschiderea acestei linii feroviare cu ecartament larg, în lungime totală de 3,58 km, va avea un impact economic important pentru transportul feroviar de marfă, atât prin creşterea traficului pe teritoriul României, dar şi a transporturilor de cereale din Ucraina, care vor intra direct în Portul Galaţi, pe la graniţa cu Republica Moldova (CFM)", spun reprezentanţii companiei.

image-1
Foto: Facebook/Sorin Grindeanu



Avantajele redeschiderii liniei cu ecartament larg sunt:

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe
  • reluarea transportului de marfă prin punctul feroviar de frontieră cu Republica Moldova (CFM),
  • trenurile încărcate cu cereale din Ucraina ajung acum direct în Portul Galaţi;
  • vagoanele cu cereale sunt preluate din grupa Galaţi Largă Ana (A) direct de un operator de marfă, până în siloz;
  • silozul are capacitate de depozitare de 25.000 de tone.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇