CFR repară 4 km de cale ferată pe care să fie aduse cereale din Ucraina. Linia e nefolosită de mai bine de 30 de ani

CFR repară 4 km de cale ferată pe care să fie aduse cereale din Ucraina. Linia e nefolosită de mai bine de 30 de ani

Muncitori din mai multe județe din Moldova vor fi aduși la Galați pentru repara, în regim de urgență, calea ferată care face legătura între portul gălățean de la Dunăre și Ucraina, via Republica Moldova.

Este una dintre căile pe care Ucraina încearcă să-și exporte cerealele.

Muncitori din mai multe județe vor veni la Galați pentru a moderniza calea ferată care leagă portul de punctul de trecere a frontierei de la Giurgiulești. Este vorba despre o linie ferată cu ecartament larg, cu ajutorul căreia ucrainenii vor să exporte cereale în întreaga lume.

ADVERTISING

„Darea în folosință a liniei ferate cu ecartament larg, care ar permite trenurilor cu cereale din Ucraina să ajungă până în port, astfel încât mărfurile să fie încărcate în vapoare, este vitală în actualul context internațional.

Nefolosită de mai bine de trei decenii, linia ferată necesită schimbarea traverselor și a pieselor aferente pe o lungime de aproape 4 kilometri.

Zilele următoare, cei de la CFR vor aduce noi echipe de muncitori, de la Adjud și Buzău, pentru a finaliza cât mai repede posibil operațiunea de înlocuire a mii de traverse”, a anunțat președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Calea ferată dintre Giurgiulești și Galați va fi reabilitată în procedură de urgență.

Compania feroviară modernizează singură cei patru kilometri care fac legătură între Republica Moldova și portul Docuri din Galați, deoarece nu au fost găsite firme interesate să desfășoare lucrarea.

Calea ferată are ecartament larg, așa cum este infrastructura feroviară în toate țările din fosta URSS, și a devenit importantă ca urmare a războiului din Ucraina.

Concret, ucrainenii caută soluții pentru a exporta cereale după ce porturile de la Marea Neagră au fost blocate de ruși, iar portul gălățean reprezintă o soluție la îndemână. Trenurile încărcate cu cereale vor ajunge în România pe la Giurgiulești, din Republica Moldova, și apoi vor fi descărcate în portul gălățean, direct pe navele de pe Dunăre.

ADVERTISING

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇