Conductorii de tren din Germania sunt chemaţi la „valuri de grevă” – începând de miercuri -, într-un conflict prelungit cu privire la salarii şi la programul de muncă cu operatorul Deutsche Bahn (DB), anunţă luni Sindicatul GDL, relatează AFP.
„În contextul în care negocierile se află într-un punct mort, declanşăm (…) valuri de grevă”, anunţă preşedintele GDL Claus Weselsky.
Prima grevă urmează să dureze 35 de ore, să înceapă miercuri, la ora 17:00 GMT (19:00, ora României), şi să vizeze pasageri.
Aceste valuri de grevă vor face astfel încât „căile ferate să nu mai fie un mijloc de transport fiabil”, avertizează Weselsky.
Recurgerea la avion nu va fi, probabil, o soluţie pentru mulţi călători, în contextul în care Sindicatul Verdi a îndemnat la o grevă de avertisment la compania germană Lufthansa, joi şi vineri.
Alte greve urmează să aibă loc, după aceea la Deutsche Bahn (DB) - fără un preaviz de 48 de ore, ca de obicei -, anunţă liderul sindical.
Organizaţia sa a desfăşurat deja patru greve în acest conflict social, ultimul la sfârşitul lui ianuarie, care a durat aproximativ şase zile, una dintre cele mai lungi greve din istoria transporturilor feroviare germane.
În timpul acestor încetări a muncii, traficul feroviar a fost paralizat în întreaga Germanie.
Perturbările transportului de mărfuri au un cost mare pentru economia germană, aflată deja în dificultate.
Această nouă grevă „va dura în total 35 de ore (...), pentru ca toată lumea din Republica (federală Germania) să înţeleagă despre ce este vorba: săptămâna de muncă de 35 de ore”, de la 38 în prezent, subliniază Weselsky, al cărui sindicat cere totodată creşteri salariale în vederea compensării inflaţiei.
GDL şi Căile Ferate voiau să negocieze până duminică, însă sindicatul a rupt prematur negocierile, potrivit DB.
Germania este afectată de un an cu o multiplicare a conflictelor sociale în diverse sectoare profesionale, în contextul unor scumpiri care scad puterea de cumpărare a salariaţilor.
Aceste revendicări slăbesc coaliţia guvernamentală a social-democratului Olaf Scholz, care se află la un nivel de nepopularitate-record.