Taximetriștii au blocat traficul în București și intră în greva foamei (Galerie foto) Nicușor Dan le promite noi autorizații și nu e de acord cu legea Uber și Bolt

Taximetriștii au blocat traficul în București și intră în greva foamei (Galerie foto) Nicușor Dan le promite noi autorizații și nu e de acord cu legea Uber și Bolt

Taximetriştii au blocat traficul, miercuri, în centrul Capitalei şi Poliția Rutieră a fost nevoită să intervină și să devieze circulaţia din cauza protestului lor. Primarul Nicuşor Dan promite că scoate noi autorizaţii pentru serviciile de taxi şi critică legea care reglementează sistemul ride-sharing de care beneficiază Uber şi Bolt.

Taximetriştii au plecat miercuri cu mașinile din Piața Constituției către Piața Victoriei şi au blocat circulaţia.

„Având în vedere deplasarea participanților la adunarea publică desfășurată în Piața Constituției către Piața Victoriei, pentru prevenirea producerii unor ambuteiaje și asigurarea fluenței și siguranței traficului rutier, Brigada Rutieră intervine în dinamică pe arterele de circulație unde situația o impune. De asemenea au fost aplicate restricții de circulație în Piața Victoriei dinspre str. Buzești.

ADVERTISING

În acest context, recomandăm tuturor participanților la trafic să respecte semnalele, indicațiile și dispozițiile polițiștilor rutieri”, a transmis Poliția Rutieră a Capitalei.

Ulterior, poliţiştii au aplicat restricții în Piața Victoriei - traficul rutier dinspre bd. Lăcar Catargiu și bd. Iancu de Hunedoara, fiind direcționat către bd. Aviatorilor.

S-a restricţionat circulaţia și pe str. Paris, de la intersecția cu str. Tirana, dar și la intersecția dintre șos. Kiseleff cu str. Arh. Ion Mincu.

Taximetriştii anunţă greva foamei

Amintim că sute de taximetriști stăteau încă de luni în Piața Constituției, într-un protest faţă de platformele de ride-sharing.

Taximetriştii care protestează sunt membri ai Asociaţiei Naţionale a Patronatului Operatorilor de Transport în Regim de Taxi (ANPOTRT).

Ei solicită emiterea, în regim de urgenţă, a unui act normativ care să reglementeze activităţile de transport alternativ.

Preşedintele organizaţiei, Remus Nedelcu, a declarat pentru Agerpres că taximetriştii vor intra în greva foamei dacă nu le sunt soluţionate revendicările, după ce reprezentanţii Guvernului au cerut o lună pentru a analiza modificarea legislativă cerută.

"Am fost la Guvern dimineaţă, la ora 9:00. Am cerut să se dea o ordonanţă de urgenţă pentru a modifica OG 49/2019, de 9 luni de zile, din 20 iunie 2023. Astăzi, când am ajuns acolo (la Guvern - n.red.), ei s-au făcut că nu ştiu absolut nimic, că acum iau la cunoştinţă, că acum văd despre ce e vorba şi ne-au mai cerut încă o lună de zile ca să vină cu o propunere.

ADVERTISING

Fapt care nu se poate întâmpla pentru că peste o lună, o lună şi un pic, chiar nu mai avem cu cine sta de vorbă, pentru că se intră în campanie electorală, nu o să se mai poată da ordonanţe de urgenţă şi taximetria la nivel naţional o să intre în colaps, la propriu.

Toţi cei din piaţă, în momentul acesta mai sunt o mare parte dintre ei în Piaţa Constituţiei, o altă parte au blocat Piaţa Victoriei, vor intra în greva foamei. Pe oameni nu putem să-i mai oprim. Chiar mulţi au început să plângă de durere, pentru că nu-şi mai pot plăti ratele la maşini, nu îşi mai pot plăti leasing-urile, nu mai au bani să ducă la copii acasă, la propriu", a afirmat Remus Nedelcu.

El a menţionat că în Piaţa Constituţiei au mai rămas 500-600 de maşini, o parte în Piaţa Victoriei, iar o parte pe alte bulevarde. Miercuri dimineaţa, la protest participau în jur de 1.200 de taxiuri.

"Asociaţiile reprezentative la nivel naţional, cu reprezentanţi din aproape toate judeţele ţării, au întâlnit un guvern ostil, un guvern al alternativilor, al Uber-ului şi Bolt-urilor, al multinaţionalelor. Nu era un Guvern al României, al românilor până la urmă, că noi îi plătim din banii noştri, din munca noastră", a subliniat Remus Nedelcu.

Întrebat cât ar putea dura greva foamei, el a precizat că nu există o estimare, dar până ce premierul nu va veni în faţa taximetriştilor şi la va spune că în 3-5-7 zile lucrătoare va da ordonanţa cerută, aceştia nu vor renunţa.

Principalele revendicări ale taximetriştilor vizează:

ADVERTISING
  • limitarea copiilor conforme, pe criterii similare cu cele aplicate serviciului de taximetrie, având ca rezultat protejarea calităţii vieţii şi aerului;
  • eliminarea posibilităţii de emitere a copiei conforme pentru auto deţinute de operatori cu contract de comodat sau închiriere şi ridicarea pragului de autorizare la vechimea maşinii la 5 ani prima autorizare, maximum 10 ani;
  • interzicerea colantării sau aplicarea regulamentelor locale cu privire la reclame, pe autoturismele arondate la platformele digitale şi aplicarea de ecusoane pe portierele spate care să conţină datele de identificare ale operatorului;
  • eliminarea "tarifului dinamic" potrivit recomandărilor de la Consiliul Concurenţei cu privire la practicile înşelătoare;
  • respectarea legii cu privire la fiscalizarea curselor şi comisioanelor printr-o entitate fiscală înregistrată la ONRC cu suspendarea avizului tehnic până la intrarea în legalitate.

Nicuşor Dan scoate noi autorizaţii de taxi

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a declarat că „nu e normal ca un serviciu public, cum este taximetria, să fie reglementat de către autoritatea locală şi un alt serviciu public, cum este aşa-zisul transport alternativ, să fie reglementat de către o autoritate centrală”.

„Da, eram deputat la momentul respectiv, 2018 sau 2019, şi am fost unul dintre cei când am votat împotriva legii transportului alternativ. Pentru că nu e normal ca un serviciu public, cum este taximetria, să fie reglementat de către autoritatea locală şi un alt serviciu public, cum este aşa-zisul transport alternativ, să fie reglementat de către o autoritate centrală şi autoritatea locală să aibă un număr limită de autorizaţii pe care poate să le dea, iar autoritatea centrală, care nu cunoaşte situaţia concretă din fiecare localitate, să poată să autorizeze oricâţi.

Sunt multe alte probleme. Cred că aici, în această zonă, nu are ce să caute autoritatea centrală şi trebuie lăsată autoritatea locală să reglementeze. Dar sunt şase ani de atunci”, a explicat Nicuşor Dan, întrebat dacă ia în calcul  o creştere a numărului de autorizaţii pentru a echivala cu numărul de autorizaţii de ride-sharing.

Edilul general a mai spus că, în prezent, sunt în jur de 3.000 de autorizaţii neatribuite, dar în şedinţa CGMB de joi există un proiect de hotărâre pentru rescoaterea autorizaţiilor pe circuit pentru taximetriştii care vor să aplice, firme sau PFA.

„Pe chestiunea autorizaţiilor de taxi, noi avem în momentul de faţă vreo 3.000 de autorizaţii care sunt neatribuite. Adică oamenii, pur şi simplu, au renunţat la ele sau firme. Mâine avem proiectul de hotărâre pentru rescoaterea lor în circuit pentru taximetriştii care vor să aplice, fie persoane fizice autorizate, fie firme”, a completat Dan, citat de News.ro.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇