Un nou contract pentru Autostrada Moldovei. Grindeanu susține că va semna încă 11, în acest an. Unde ar trebui să înceapă lucrările

Un nou contract pentru Autostrada Moldovei. Grindeanu susține că va semna încă 11, în acest an. Unde ar trebui să înceapă lucrările
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Premierul Nicolae Ciucă și ministrul Transporturilor, Sorin Grideanu, au participat joi dimineață la semnarea unui nou contract de lucrări pentru Autostrada Ploiești – Pașcani (A7).

Ambii oameni politici au luat parte, pe 7 iunie, la semnarea contractului de finanțare, cu bani din PNRR, pentru lucrări la Autostrada A7.

Traseul viitoarei șosele de mare viteză ar urma să aibă în jur de 329 de kilometri. Pentru a putea fi selectați mai ușor constructorii și pentru a ușura lucrările, acest traseu a fost împărțit în tronsoane.

ADVERTISING

Mai exact, traseul începe de pe Centura Buzăului și continuă cu un tronson între Ploiești și Buzău. Următorul tronson leagă Buzăul de Focșani. Iar ultimul va ajunge de la Focșani tocmai până la Pașcani.

La rândul lor, tronsoanele au fost împărțite în loturi. Iar în această perioadă se semnează contracte pentru loturile tronsonului Ploiești-Buzău. Acestea sunt:

  • Lotul 1 (Dumbrava – Mizil) are o lungime de 21 de km;
  • Lotul 2 (Mizil – Pietroasele) are o lungime de 28,35 de km
  • Lotul 3 (Pietroasele – Municipiul Buzău) are o lungime de 13,90 km
ADVERTISING

Pe 7 iunie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat un contract cu asocierea de constructori români și bulgari, SC Coni SRL – Trace Group, pentru construcția lotului 2, Mizil – Pietroasele (28,35 km), în următoarele 20 de luni.

Joi, pe 16 iunie, CNAIR a semnat cu Impressa Pizzarotii un contract pentru construcția Lotului 1, dintre Dumbrava și Mizil, care are o lungime de 21 de km.

Prezent la festivitate, ministrul Sorin Grindeanu și-a reafirmat obiectivul de a semna în 2022 contractele pentru lucrările necesare construcției întregului traseu al A7.

ADVERTISING

„Mulțumesc celor de la noi (din minister și CNAIR – n.red.).

Dar și ONG-urile care au avut, au și vor avea un rol și în viitor cu privire la această autostradă.

Participarea PM N. Ciucă, alături de VPM S. Grindeanu, la semnarea contractului între CNAIR și compania Pizzarotti pentru execuția Lotului 1 al Autostrăzii Ploiești-Buzău (secțiunea A7)

Participarea premierului Nicolae-Ionel Ciucă, alături de vicepremierul Sorin Grindeanu, la semnarea contractului între CNAIR și compania Pizzarotti pentru execuția Lotului 1 al Autostrăzii Ploiești-Buzău (secțiunea A7)

Publicată de Guvernul României pe Miercuri, 15 iunie 2022

Vorbim despre al doilea contract din 13 necesare, semnat în 10 zile. Ținta – am spus-o și la Buzău – este ca toate contractele de la Ploiești la Pașcani să fie semnate în 2022, deși bornele din PNRR presupun semnarea până la sfârșitul anului 2023. Iată că lucrurile pot fi făcute înainte.

Astăzi vorbim despre un contract de circa 1,5 miliarde de lei fără TVA pentru construcția a 21 km de autostradă, cu un termen de execuție de 20 de luni. Mă aștept ca aceia care au câștigat să înceapă să lucreze în teren.

Cum am spus și la Buzău: avem un contract de tip FIDIC roșu. Deci studiul de fezabilitate și proiectarea sunt făcute. E nevoie de execuție.

O să fac și o atenționare: să vă țineți de termenele contractului, astfel încât totul să fie în regulă”, a precizat Sorin Grindeanu.

Premierul Niculae Ciucă a avut o intervenție formală, în care a susținut că astfel de evenimente de semnare de contracte „devin uzuale” și că accesul la finanțare europeană de miliarde de euro trebuie să se vadă în infrastructura mare a țării.

Reamintim că, până la acest moment, cu excepția unei porțiuni din Centura Buzăului, statul nu a reușit să construiască nicio autostradă în Moldova.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇