Prețurile la 400 de produse de bază vândute în opt dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din Slovacia vor fi limitate timp de trei luni, a anunțat ministrul Agriculturii Samuel Vlčan.
Tesco, Lidl, Kaufland și Billa au decis să limiteze prețurile pentru următoarele trei luni, după care vor evalua dacă să mențină sau nu plafonul. Metro este singurul magazin mare care nu a decis să urmeze exemplul, potrivit Euractiv.
Inițiativa îi va ajuta producătorii slovaci, potrivit președintelui Camerei de Comerț slovace, Martin Krajčovič.
„Faptul că am selectat în principal alimente slovace poate crește și volumul vânzărilor acestora, ceea ce va sprijini mai mult producția internă”, a adăugat Krajčovič.
Plafonul nu ar trebui să ducă la o creștere a prețurilor altor produse alimentare, deoarece comercianții cu amănuntul nu ar compensa profiturile pierdute, a adăugat el. „Va exista în continuare concurență pentru alimente în afara listelor, aceasta este încă foarte puternică pe piața noastră”, a adăugat el.
În februarie, prețurile la alimente au crescut cu aproximativ 29% față de februarie anul trecut.
Citeşte integral despre Cele mai mari lanțuri de supermarketuri din Slovacia plafonează prețurile produselor de bază pe Curs de Guvernare