Procesul de îmbarcare consumă timp prețios și reprezintă un coșmar logistic pentru multe companii aeriene din Statele Unite care operează mii de zboruri în fiecare zi. Un operator important va introduce o nouă procedură care va scurta timpul de îmbarcare.
United Airlines va implementa, începând din 26 octombrie, o schemă care va scurta cu două minute timpul de îmbarcare la clasa economică. Astfel, după urcarea la bord a pasagerilor de la clasele întâi și business, vor fi îmbarcați cei din clasa economică cu locuri la fereastră care nu zboară frecvent. Ei vor fi urmați de cei care au loc în secțiunea mediană a avionului, iar pasagerii de la culoar vor urca ultimii.
Schimbarea pe care o introduce United înseamnă că pasagerii care fac rezervări pentru locurile la fereastră ar putea avea un ușor avantaj pentru spațiul râvnit și limitat din cabina de bagaj de deasupra capului, notează CNN.
Noua procedură de îmbarcare nu introduce modificări pentru pasagerii cu dizabilități, pentru cei care călătoresc frecvent și pentru grupul unu, care îi include pe călătorii de la clasa întâi și business.
Procesul, abreviat WILMA (window-middle-aisle), a fost testat în patru aeroporturi de linii locale și pe un aeroport central. Este mai rapid, se arată într-o notă a companiei către reprezentanții săi de servicii pentru clienți.
"Economisirea chiar și a unui minut per avion poate totaliza până la câteva sute de milioane de dolari pe an pentru o companie aeriană mare", a spus John Milne de la Universitatea Clarkson din Potsdam, New York, autorul a peste 20 de articole despre subiectul îmbarcării în avion.
Potrivit expertului, timpul astfel economisit de-a lungul unei zile poate fi folosit de către companii prin introducerea unui zbor în plus.
Milne rămâne, însă, adeptul metodei "piramida inversată", care constă în împărțirea pasagerilor în patru grupuri:
- primii care urcă la bord sunt cei care au locuri la fereastră în jumătatea din spate a avionului.
- al doilea grup îmbarcat e format din pasagerii cu locuri la mijloc în jumătatea din spate și cei cu locuri la ferestre din prima jumătate a avionului.
- al treilea grup este cel al pasagerilor cu locuri la mijloc în jumătatea din față și în zona aripilor din jumătatea din spate.
- ultimii îmbarcați sunt cei care au locuri în zona aripilor din prima jumătate a avionului.
Măsura luată de United este cea mai recentă schimbare a procedurii de îmbarcare a unei mari companii aeriene din Statele Unite. American Airlines a modificat în acest an un sistem cu nouă etape de îmbarcare pe care l-a introdus în 2017.
La începutul acestui an, Southwest Airlines, care nu atribuie locuri, a anunțat că își schimbă schema de îmbarcare în trei etape, prin limitarea numărului de pasageri care pot cumpăra din timp sloturi de check-in ca să prindă un loc mai bun în avion.
T.D.