Lidl România anunță că, în anul financiar 2020, a crescut cu 20% numărul producătorilor locali de fructe și legume din Piața Lidl și cu 12% numărul furnizorilor din România pentru întregul sortiment de produse, față de anul anterior.
Conform noului raport de sustenabilitate publicat de companie, 91,5% din totalul de furnizori care aprovizionează Piața Lidl în vârf de sezon provin din România, în anul financiar 2020.
Astfel, volumul de fructe și legume românești achiziționate de retailer a crescut cu peste 28%, cantitatea totală depășind 118.000 de tone pe parcursul întregului an.
Pe lângă susținerea oferită producătorilor români, printre celelalte fapte concrete care vizează reducerea impactului propriilor operațiuni se numără colaborarea doar cu furnizori de transport care folosesc vehicule Euro 5 și Euro 6 și echiparea fiecărui magazin Lidl deschis în anul fiscal 2020 cu stații de încărcare pentru automobilele electrice, se arată într-un comunicat al companiei.
Mai mult, Lidl România a investit aproximativ 30.000.000 lei în programe dezvoltate de mai mult de 90 de ONG-uri active la nivel național.
Cel de-al patrulea raport de sustenabilitate Lidl România, pentru perioada 1 martie 2020 – 28 februarie 2021 (care poate fi consultat integral aici), reflectă activitatea companiei și analizează impactul economic, social și de mediu pe care aceasta îl generează.
Și acest raport a fost realizat după metodologia GRI Standards, dezvoltată de organizația Global Reporting Initiative, cel mai cunoscut standard de raportare de sustenabilitate.
Demersurile înscrise în document sunt în linie cu strategia de dezvoltare sustenabilă a business-ului și urmăresc totodată cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite.
În raport au fost abordate temele de interes major pentru stakeholderi, acestea fiind grupate conform celor 4 etape ale lanțului valoric, care fac parte din Modelul Lidl de responsabilitate: 1. Resurse, 2. Lanțul de aprovizionare, 3. Operațiuni și procese, 4. Clienți, fiecare fiind detaliate cu măsurile, rezultatele și obiectivele de dezvoltare durabilă aferente.
Măsurile și soluțiile concrete descrise în noul raport de sustenabilitate Lidl România au ca scop atât creșterea eficienței business-ului, cât și diminuarea impactului negativ pe termen mediu și lung.
Principalele rezultate care reies din cel de-al patrulea raport de sustenabilitate Lidl România, aferent perioadei 1 martie 2020 – 28 februarie 2021, sunt:
Resurse
- La finalul anului financiar 2020, Lidl a inițiat elaborarea primului standard agricol pentru protejarea și conservarea biodiversității în producția convențională de fructe și legume; acest standard va suplimenta certificarea GlobalG.A.P. pe care retailerul o cere tuturor furnizorilor de legume și fructe din Piața Lidl.
- 30% din cafeaua comercializată de Lidl România a fost certificată UTZ/Rainforest Alliance, Fairtrade sau BIO.
- Cacaua din produsele marcă proprie Lidl provine în totalitate din culturi certificate conform standardelor internaționale Fairtrade, Rainforest Alliance/ UTZ sau BIO;
Lanțul de aprovizionare
- În perioada raportării, 100% din camioanele cu care compania a transportat marfă au avut motoare Euro 5 și Euro 6, față de 79% în anul financiar anterior;
Operațiuni
- Peste 46.500 tone de deșeuri reciclabile au fost trimise la centrele de reciclare, în 2020, cu peste 24% mai mult ca anul precedent. Printre materialele care au fost colectate de companie în cadrul rețelei au fost: folie și plastic, carton și hârtie, fier, lemn, baterii și deșeuri provenite din echipamente electronice și electrice;
- La finalul anului fiscal 2020, Lidl România punea la dispoziție 104 puncte de încărcare a autovehiculelor electrice la nivel național;
- Lidl România a donat 198 de tone de produse alimentare și 90 de tone de produse nealimentare către rețeaua Băncilor pentru Alimente din România, dar și 459 de tone de hrană pentru animale către ONG-uri care administrează adăposturi pentru animale.
- Conform certificatului de sustenabilitate eliberat de CHEP România, prin folosirea paleților reutilizabili, Lidl România a salvat de la tăiere 640 de copaci, reducând astfel, gradul de poluare cu 798.298 kg eCO2 și cantitatea de deșeuri cu 71.928 kg;
Clienți
- Valoarea investițiilor sociale ale retailerului a fost de aproximativ 30.000.000 de lei, pentru a susține peste 90 de ONG-uri. Implicarea Lidl România în comunitățile locale se desfășoară sub deviza Pentru un viitor mai bun și urmărește patru direcții strategice: Mediu, Educație, Servicii de urgență, Programe strategice, prin sprijinirea financiară a unor ONG-uri care dezvoltă programe-cheie, de durată și cu anvergură națională.
- Compania a continuat să răspundă cu aceeași promptitudine la nevoile clienților, prin investiții semnificative în calitatea produselor - de la dezvoltarea relațiilor cu furnizorii locali, la eforturi susținute pentru a crește numărul furnizorilor de produse din România pentru întreg sortimentul, dar și pentru a diversifica gama de produse cu certificări din domeniul sustenabilității și pentru a crește proporția acestora în sortimentul permanent. Astfel:
- Compania a crescut cu 24% portofoliul de produse Bio;
- În perioada de raportare, portofoliul Lidl România includea 2.739 articole cu certificări UTZ, FSC, Organic Cotton, Bio, MSC, Rainforest etc.
- 91,5% din totalul de furnizori de fructe și legume cu care Lidl a colaborat în vârful de sezon agricol sunt din România;
- Lidl a crescut cu 20% numărul producătorilor locali cu care colaborează pentru sortimentul de fructe și legume din Piața Lidl, în perioada de raportare;
- Lidl a crescut cu 12% numărul furnizorilor din România pentru întregul sortiment de produse - de la 380 în 2019, la 424 în 2020.
Cel de-al patrulea raport de sustenabilitate Lidl România poate fi consultat integral aici.