Interesul pentru buncăre a explodat după ce Rusia a invadat Ucraina

Interesul pentru buncăre a explodat după ce Rusia a invadat Ucraina

Începând cu 24 februarie, ziua în care Rusia a lansat invazia împotriva Ucrainei, cererea pentru buncăre, inclusiv din partea oamenilor “de rând”, a crescut puternic, potrivit constructorilor de astfel de adăposturi.

Dacă în ultimii 20 de ani compania italiană Minus Energie nu a construit decât 50 de adăposturi antinucleare în total, în ultimele două săptămâni a primit 500 de cereri de ofertă, notează Business Insider, care citează New York Times.

Şi nu neapărat din partea celor foarte bogaţi, clienţii de până acum ai producătorilor de buncăre.

ADVERTISING

"Oamenii bogaţi nu au astfel de preocupări, având de cele mai multe ori avioane sau elicoptere private care pentru ei reprezintă deja o cale de evacuare validă. În schimb, clienţii sunt mici antreprenori, traderi, oameni din domeniul sănătăţii", a spus Giulio Cavicchioli, proprietarul Minus Energie, pentru Ansa.

La Minus Energie, preţurile pornesc de la 32.000 de dolari pentru cel mai mic buncăr (sau de la 1.300 de dolari la 2.100 de dolari metrul pătrat).

Interesul pentru buncăre a crescut şi în SUA după 24 februarie, potrivit celor comunicate de companii de profil ca Rising S Company, U.S. Buildings Group şi Atlas Survival Shelters jurnaliştilor de la Business Insider.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Gary Lynch, managerul general al companiei Rising S Company din Texas, le-a arătat jurnaliştilor că a vândut chiar pe 24 februarie cinci buncăre cu preţuri cuprinse între 70.000 de dolari şi 240.000 de dolari, în condiţiile în care compania vinde în mod normal între două şi şase buncăre pe lună, iar pe perioada iernii vânzările chiar scad.

“Rusia este o superputere, iar ameninţarea unei superputeri aflate în conflict cu noi este un subiect sensibil. Sunt încă în viaţă oameni care îşi amintesc de criza rachetelor din Cuba”, a spus Lynch.  

ADVERTISING

Potrivit lui David Davis, directorul de marketing de la U.S. Buildings Group, dintre cele 97 de discuţii cu potenţiali clienţi din februarie 47 au avut loc după invazie, creşterea fiind de 130 la sută faţă de aceeaşi lună din 2021.

Ron Hubbard, CEO Atlas Survival Shelters, a precizat că oamenii sunt interesaţi să obţină ceva cât mai repede.

“Mulţi oameni care erau indecişi spun acum: ‘Hai să facem asta’”, a spus Hubbard.

C.S.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇