Premierul Marcel Ciolacu cere autorităților de control să intervină urgent pentru că o situație negativă prezentă în state europene a ajuns și în România, și anume aceea că unii comercianți au scăzut gramajul, dar au lăsat prețurile la fel de mari.
Ciolacu a precizat că el consideră că aceasta este o formă de înșelăciune a consumatorilor.
„Se pare că a ajuns și la noi faptul că unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari. Consider că aceasta este o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor. Este de fapt o scumpire camuflată și nejustificată economic, sub un ambalaj foarte asemănător”, a declarat Marcel Ciolacu, joi, la începutul ședinței de guvern, potrivit Mediafax.
În paralel, premierul cere să fie pregătită o reglementare, pe modelul francez.
”Cer tuturor autorităților de control din România să intervină urgent, iar în paralel să pregătim o reglementare pe modelul francez: producătorii să fie obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă prețul produsului a rămas neschimbat. Și, evident, sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”, a afirmat Marcel Ciolacu.
Modelul francez
Luna trecută, Ministerul francez de Finanțte a declarat că, începând din iulie, vânzătorii cu amănuntul vor fi nevoiți să indice timp de două luni care alimente și alte produse de uz curent au fost reduse ca dimensiune într-o manieră în care a dus la o creștere a prețului raportat la gramaj.
„Shrinkflation este o jecmăneală, îi vom pune capăt. Vreau să reclădesc încrederea consumatorilor iar încrederea merge mână în mână cu transparența”, a declarat ministrul finanțelor Bruno Le Maire.
Preţurile alimentelor au devenit o problemă politică majoră în Franţa anul trecut, după ce inflaţia pentru produsele alimentare a atins nivelul record de 16%, în urma negocierilor anuale privind preţurile între furnizori şi retaileri.