Ați primit facturi fără compensare la curent şi gaze? Unde puteți face contestație

Ați primit facturi fără compensare la curent şi gaze? Unde puteți face contestație

Mai mulți furnizori au emis facturi la energie electrică și gaz fără compensare sau fără plafonare, după cum a anunțat ministrul Energiei, Virgil Popescu.

Astfel, unii români s-au trezit că au de plătit sume uriașe. Paul Anghel, director general ANPC, a explicat ce soluţii au aceștia.

Mai întâi, ei trebuie să facă o sesizare către furnizor, pentru a încerca să găsească o soluționare amiabilă acolo. Dacă nu reușesc, pot trimite o sesizare către Protecţia Consumatorilor.

„Ceea ce poate face concret? Atunci când oferta sau factura pe care o primește nu concordă cu ceea ce a avut persoana în contract să trimită o sesizare către Protecţia Consumatorilor.

ADVERTISING

Sigur că noi splituim competența cu Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) care se şi ocupă de formele de contract existente astăzi pe piață.

În aceste situaţii, consumatorul trebuie să facă o sesizare mai întâi către operatorul economic, respectiv furnizor, să găsească o soluționare amiabilă acolo.

În cazul în care nu găsește această soluționare amiabilă, nu trebuie să plătească și trebuie să se îndrepte și către ANPC.

Specialiștii noștri vor verifica exact modul de calcul în conformitate cu prevederile actuale legale. În cazul în care modul de calcul nu este corect, cu celeritate se vor restitui sumele, dacă acestea s-au plătit, dacă nu s-au plătit, se va refactura clientului respectiv", a explicat Paul Anghel, director general ANPC, la Antena3.

ADVERTISING

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a declarat luni că furnizorii au greșit pentru că au emis facturi la energie electrică și gaz fără compensare sau fără plafonare.

„Furnizorii au greșit. Au greșit pentru că au emis facturi către oameni fără compensare, fără plafonare. Un mare furnizor, nu-i dau numele, până astăzi a dat drumul la facturi fără să aplice legea.

Toți au dat, să zicem așa în ghilimele, vina pe faptul că a trebuit să-și adapteze programele informatice. Eu, totuși, fac un apel către toți furnizorii să-și revină și să dea drumul la facturile corectate la absolut toți oamenii”, a spus Virgil Popescu, la Realitatea Plus.

ADVERTISING

El afirmă că sunt furnizori care nu facturează corect, încasează mai mulți bani, apoi stornează facturile.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇