Divizia din Statele Unite a Volkswagen a anunţat vineri că datele a peste 3,3 milioane de clienţi şi posibili cumpărători din America de Nord au fost compromise în urma unei breşe de securitate a datelor la un dealer.
Aproape toţi cei afectaţi erau clienţi actuali sau potenţiali ai Audi, unul dintre brandurile de lux ale producătorului auto german, transmite Reuters.
Volkswagen Group of America a declarat vineri că o terţă parte, neautorizată, a obţinut informaţii personale limitate despre clienţi şi cumpărători interesaţi, de la un comerciant pe care mărcile sale Audi şi Volkswagen şi unii dealeri din SUA şi Canada l-au folosit pentru vânzări şi marketing digital.
Informaţiile au fost colectate pentru vânzări şi marketing, între 2014 şi 2019, şi se aflau într-un fişier electronic pe care comerciantul l-a lăsat nesecurizat.
Compania a declarat autorităţilor de reglementare că marea majoritate a clienţilor au doar numere de telefon şi adrese de e-mail potenţial afectate de încălcarea datelor. În unele cazuri, datele includ şi informaţii despre un vehicul cumpărat, închiriat sau despre care s-au solicitat informaţii.
VW a spus că datele a 90.000 de clienţi ai Audi şi potenţiali cumpărători au fost compromise.
Grupul german va oferi servicii gratuite de protecţie a creditului acelor persoane. Datele sensibile inclus numerele permiselor de conducere în mai mult de 95% din cazuri.
Un număr mic de înregistrări au inclus date suplimentare, cum ar fi datele de naştere, numerele de securitate socială şi numerele de cont. Producătorul auto nu consideră că informaţiile sensibile au fost compromise şi în Canada.
Peste 3,1 milioane de persoane afectate se află în Statele Unite. VW consideră că datele au fost obţinute la un moment dat între august 2019 şi luna mai a anului curent, când producătorul auto a identificat sursa incidentului.