Gigantul auto chinez BYD a lansat Seagull Honor Edition, cea mai ieftină mașină electrică din China.
O mișcare prin care atacă segmentul mașinilor mici pe benzină, punând totodată presiune pe Tesla și pe producătorii europeni de vehicule electrice.
Seagull Honor Edition, noul model anunțat de BYD, costă 9.700 de dolari, fiind în acest moment cea mai ieftină mașină electrică din China.
Seagull (Pescărușul) va fi vândută și în America de Sud, sub denumirea Dolphin Mini, în încercarea de a simplifica gama și de a crește recunoașterea brandului pe o piață în care modelul Dolphin se vinde deja foarte bine.
În ciuda prețului foarte mic, Seagull are multe avantaje interesante, printre care o autonomie de 305 kilometri și un stil care i-a adus porecla de "Lamborghini-mini", grație implicării fostului designer al Lamborghini, Wolfgang Egger, în definirea stilului exterior, scrie Tech Radar.
Pe lângă sistemul infotainment cu display de 10,1 inchi, există și dotări care de obicei nu se regăsesc la acest preț, cum ar fi conectarea telefonului cu sistemul Bluetooth, keyless entry NFC, conectivitate 4G, senzori de parcare, cameră spate, cruise control, patru airbag-uri, controlul electronic al stabilității și oglinzi exterioare încălzite.
Seagull este disponibil în trei versiuni:
- Active: 9.700 dolari / autonomie: 305 km
- Free: 10.000 dolari / autonomie: 305 km
- Flying: 12.000 dolari / autonomie: 405 km
Mașina are un motor electric de 55kW cu un cuplu de 135Nm și accelerează de la 0 la 50km/h în doar 4.9 secunde.
Propulsia de pe Seagull Flying, echivalentă cu 73 CP, se situează la același nivel cu cea a mașinilor mici pe benzină, de exemplu, Toyota Aygo X de un litru și alte modele mici de oraș.
Ceea ce încearcă, de fapt, BYD prin noua sa ofensivă a prețurilor este să creeze o egalitate la nivel de prețuri între mașinile electrice și concurența pe benzină pentru ca primele să devină mai ieftine și mai căutate.
Producătorul chinez atacă în același timp și concurența din segmentul mașinilor electrice, Tesla și constructorii europeni fiind direct vizați. La începutul acestui an, compania lui Elon Musk a fost nevoită să reducă costurile modelului său Y în mare parte din Europa, după o reducere a prețului atât a modelului 3, cât și a modelului Y în China.
Cu toate acestea, în ciuda poziției dominante de pe piața chineză, BYD întâmpină rezistență pe alte piețe importante. În Statele Unite guvernul caută să limiteze cu strictețe importurile auto din China, invocând potențiale amenințări la adresa securității naționale.
Uniunea Europeană solicită, de asemenea, măsuri similare pentru a preveni un război total al prețurilor cu producătorii săi auto consacrați.
T.D.