Mai mult de jumătate dintre mașinile second hand aduse ”din afară” în România provin din Germania (51,9%), arată cel mai recent studiu în domeniu. Pe locul doi la ţările de origine se află Belgia (14,3%), urmată de Olanda (8,6%), Italia (4,8%) și Franța (4,7%).
Studiul, desfășurat de platforma de verificare a istoricului auto Carvertical pe 75.000 de rapoarte, atrage atenția asupra unui fenomen îngrijorător, al mașinilor declarate ușor ca ”daună totală” în țările civilizate, cumpărate ieftin, reparate și revândute de samsari la prețuri piperate în România.
Prețuri cu 50% mai mici
Mașinile rulate de import au constituit mereu o mare parte a peisajului automobilistic din România post decembristă. Având la îndemână bugete considerabil mai mici față de consumatorii din vestul Europei, mulți șoferi români s-au orientat către maşini second hand din țări precum Germania, Italia sau Belgia.
Cu prețuri între 20 și chiar 50% mai mici decât dacă ar fi cumpărate de noi, mașinile rulate de import se bucură și în 2021 de o mare popularitate pe piața autohtonă. Mai ales că sunt percepute ca fiind construite și întreținute mai bine decât modelele similare de la noi.
”E rulată pe autostrăzile de afară nu-n gropile din România” este de multe ori un argument forte în favoarea mașinilor rulate de import.
Românii își aduc mașini din Germania
Dacă era de așteptat ca Germania să fie țara de unde românii importă cele mai multe mașini, puțini ne-am fi gândit că importurile de la nemți însumează mai mult de jumătate (aproape 52% ) din toată piața auto second hand, conform rapoartelor carVertical.
Bucurându-se de o imagine sinonimă cu precizia tehnică și seriozitatea, mașinile rulate pe drumurile din Germania sunt văzute ca fiind de calitate superioară, vehicule pe care te mai poți baza multă vreme.
Atenție la mașinile din Belgia
Locul doi este ocupat, surprinzător la prima vedere, de către Belgia, cu 14,3% din totalul de importuri.
Cel mai probabil acest lucru se datorează companiilor de asigurări belgiene care preferă foarte des să declare o mașină avariată drept daună totală decât să plătească pentru reparația ei.
Acest fenomen se întâmplă și când mașinile sunt departe de a fi complet distruse și sunt ușor de reparat, lucru ce a dus la inflorirea caselor de licitații pentru mașini second hand în Belgia.
În goana după profituri cât mai mari, mulți samsari cumpără mașini belgiene de la licitații pentru prețuri derizorii, le importă în România unde le repară și ulterior le vând cu un adaos considerabil.
Cum te ferești de păcăleli
Cea mai sigură variantă, atunci când aduci o mașină de afară, este să-i verifici istoricul, spun reprezentanții carVertical – platforma care dezvăluie instant istoricul auto al oricărei mașini.
În cadrul rapoartelor istorice carVertical se pot vedea datele și țările în care mașina a fost înregistrată anterior.