Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 23,1% în septembrie, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 718.598 de unităţi, cel mai redus nivel atins din 1995, oferta fiind redusă de lipsa cipurilor.
În România, declinul a fost de 17,8%, la 8.942 de autoturisme, potrivit datelor publicate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA).
Toate pieţele importante s-au contractat în luna septembrie, cele mai mari scăderi având loc în Italia (-32,7%), Germania (-25,7%), Franţa (-20,5%) şi Spania (-15,7%).
În primele nouă luni, înmatriculările de autoturisme noi în UE au crescut cu 6,6%, la 7,5 milioane de unităţi.
Cele mai mari creşteri în primele nouă luni au fost consemnate în Italia (+20,6%), Spania (+8,8%) şi Franţa (+8%). În schimb, piaţa din Germania a scăzut (-1,2%).
În România, înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 4,3% în primele nouă luni, la 88.262 de unităţi.
În Marea Britanie, înmatriculările de autoturisme noi au coborât cu 34,4% în septembrie, dar au crescut cu 5,9% în primele nouă luni.
Topul mărcilor
În privinţa grupurilor auto, înmatriculările în UE au consemnat scăderi de două cifre în septembrie, cea mai mare, de 43%, fiind înregistrată de grupul Daimler (45,5% în cazul Mercedes Benz).
Înmatriculările grupului Volkswagen au scăzut cu 27,7%, ale Stellantis cu 29,9%, iar ale grupului Renault cu 21,8%. Înregistrările BMW au coborât cu 19,4%.
Marca Dacia a consemnat un declin al înmatriculărilor de 12%, la 33.269 de autoturisme, dar cota sa de piaţă în UE a urcat de la 4% în septembrie 2020 la 4,6%.
În primele nouă luni, înmatriculările grupului Volkswagen au crescut cu 8,1%, la 1.966.275 milioane de autoturisme. Înregistrările Stellantis au avansat cu 8,1%, la 1.664.243, cele ale Renault au scăzut cu 6,5%, la 759.714, iar cele ale Daimler au scăzut cu 5,6%, la 405.221 unităţi. Înmatriculările BMW au urcat cu 10,9%, la 508.714 unităţi.
În cazul Dacia, înmatriculările în UE au avansat cu 4,2% în primele nouă luni, la 281.577 autoturisme, conferind mărcii o cotă de piaţă de 3,7%, faţă de 3,8% în intervalul similar al anului 2020.
În regiunea UE+EFTA+Marea Britanie, înmatriculările Dacia au scăzut cu 13,6% în septembrie, dar la nouă luni au crescut cu 2,8%, la un total de 299.357 autoturisme.